/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fejlmelding af txtsetup.sif
Fra : Gojen
Vist : 1129 gange
200 point
Dato : 01-06-08 10:49

Hej

Mit problem ligger i at når jeg starter computeren, siger den at jeg skal køre XP-cdén og vælge at reparere den. Når jeg sætter den i og starter den får jeg følgende fejlmeddelse når den søger efter hardware:

Line 5582 of the INF file \i386\txtsetup.sif is invalid

Setup cannot continiue. Press any key to exit.

Det er forskelligt gang til gang hvilken linie den skriver bla. line 1983

Computeren er ca. 1 år gammel. Den har virket helt uden problemer indtil da og jeg har ikke skiftet noget hardware ud i den da problemet opstod.

Nogen der har nogle ideér til hvad der er galt ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-06-08 11:59

Det kan godt tyde på at der er enten hardware -identifikation eller -kombatibilitets problemer. prøv og og tag al "unødvendig" hardware ud af computeren så som netkort, lydkort, grafikkort diskette drev, alle cd-, dvd-rom drev (på nær et til at installere med) og alle harddiske (igen på nær den du skal installere WIN på).

Hvis du så kan installere, ja så må det være et hardware problem og når du er færdig kan du prøve og sætte hardwaren tilbage i computeren en ad gangen for at finde ud af hvilken hardware der har været problemet.

Accepteret svar
Fra : hardy

Modtaget 200 point
Dato : 01-06-08 13:28

hej Gojen
efter hvad jeg kunne google mig til på nettet kunne det tyde på defekt ram , så prøv at test dine ram , det kan du gøre med dette program "memtest86" du kan hente her http://www.memtest86.com/

mvh hardy

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-06-08 13:34

Hardy hvad har du googlet? Dine søge ord?

Jeg har søgt op det her og der snakkes der om at det er hardware, ja ram er hardware.

INF file \i386\txtsetup.sif is invalid
http://www.google.dk/search?hl=da&q=INF+file+%5Ci386%5Ctxtsetup.sif+is+invalid&meta=

Kommentar
Fra : NT78stonewobble

Dato : 01-06-08 14:32

Tror også det er et hardware problem. Den fil ligger på cd'romen og burde ikke kunne ændre sig medmindre din cd er ridset meget uheldigt.

Prøv som hardy siger at brænde memtest86 programmet på en anden computer og brug det til at checke om dine ram fejler noget.

Kommentar
Fra : Gojen

Dato : 02-06-08 11:53

Hej

Tak for svarene. Proevede programmet og fandt ud af at det var den ene del af ram'ene den var galt med. Alt virkede igen efter jeg fjernede dem.

Godkendelse af svar
Fra : Gojen

Dato : 02-06-08 11:54

Tak for svaret hardy.

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 02-06-08 12:05

ok glad for at jeg kunne hjælpe .
ha en forsat god dag.
mvh hardy