/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Havkat, havtaske og pighvar
Fra : fjordglimt
Vist : 2093 gange
89 point
Dato : 05-03-03 09:58

Hej jeg vil godt høre om der er nogle der har nogle gode ideer og eller opskrifter til disse her 3 salgs fisk som jeg har fået.
Hilsen fjordglimt

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 05-03-03 10:15

Hej fjordglimt

HAVKAT I INGEFÆR OG LIMESAUCE

Der anvendes :

140-180 g hvid fisk (havkat)
1 stk. agurk
4-5 skalotteløg
1-2 lime
salt og peber
Ingefær- og limesauce af :

50 g ingefær
4-5 lime
4 spsk. akaciehonning
fond fra fisken
1 tsk. smør
Fremgangsmåde :

1 : Agurken skæres i passende stykker og halveres. Kernerne fjernes og lægges i et ildfast fad. Agurken skæres derefter i stænger. De kommes ligeledes i fadet.

2 : Skalotteløgene skæres i grove ringe og kommes sammen med agurkerne, limesaft og salt og peber i fadet. Fisken skæres i passende stykker og lægges på. Krydder igen med salt og peber. Kom låg eller folie over og ind i ovnen ved 225 grader i ca. 20-25 minutter.

3 : Sauce : Ingefær renses og rives på de fine huller. Lime halveres, og saften presses ud over ingefæren i en gryde. Det koges op, og honning tilsættes og koger godt igennem. Pas på det ikke brænder på. Tilsæt fonden fra fisken, og smag til med salt og peber, monter med koldt smør.

Kilde : Den skaldede kok (TV4)

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 05-03-03 10:18

Havtaske og maste kartofler
Enkel og lækker opskrift

Nye kartofler
Havtaskefileter
Smør
Salt
Peber
Brøndkarse
Ekstra jomfruolivenolie
Balsamico-eddike

Kog nogle nye kartofler.

Skær havtaskefileterne i stykker på 200gr, krydr med salt og peber, og brun dem i smørret på en pande. Sæt panden i ovnen.

Hæld de kogte kartofler op i et dørslag og hak brøndkarsen

Kom kartoflerne tilbage i gryden og mos dem med en gaffel. Tilsæt en god portion ekstra jomfru-olivenolie, peber og brøndkarsen.

Når kartoflerne er rørt godt sammen tages havtasken ud af ovnen.

Skær fisken i tykke skiver og anret den sammen med kartoflerne på tallerkner.

Slut af med at hælde lidt ekstra jomfruolivenolie og et par dråber balsamico-eddike over. Tilsæt evt. lidt mere salt.

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 05-03-03 10:22

Se evt. denne meget specielle lækre opskrift på pighvar med muslingeravioli og basilikumcremesause

http://www.gourmetguiden.dk/opskrifter/opskrift/304/

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 09-03-03 14:31

hej bantam tak for svaret men er der ikke flere opskrifter til disse fisk

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 06-04-03 09:47

Jeg har en masse. skal lige finde dem frem.
De fleste er spanske (spansk svigermor).
Du er velnok heldig; det er alle meget fine og dyre fisk.

frieda

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 12-04-03 14:25

Hej frieda
Ja jeg er heldig jeg kender en fisker og så får jeg mange forskellige fisk det er skønt for vi vil gerne have fisk, jeg håber at hører fra dig når du har nogle flere opskrifter.

Mvh fjordglimt

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 20-04-03 09:37

hej er der slet ikke nogen som har nogle opskrifter på disse fisk.

Mvh fjordglimt

Accepteret svar
Fra : food_life

Modtaget 89 point
Dato : 20-04-03 09:55

http://www.snerlen.dk/default.asp?page=menu&method=view&DocumentID=54

Her er masser af opskrifter på nogle af dine fisk.

MVH

Kommentar
Fra : gch123

Dato : 20-04-03 10:00

Hej
På denne side er der en masse fiske opskrifter
http://www.hoi.mobilixnet.dk/opskrift/menu-29fiskogskaldyr.htm
Mvh
GCH

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 20-04-03 10:07

Hej GCH

Tak for det det var skønt der var virkelig mange opskrifer som man kan bruge det vil jeg til at studerer noget bedre.

Mvh fjordglimt

Godkendelse af svar
Fra : fjordglimt

Dato : 20-04-03 10:08

Tak for svaret food_life.