/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
afgift på gulepladebil
Fra : Realtvc
Vist : 711 gange
15 point
Dato : 31-05-08 18:21

Hej
da told og skat ikke har tid til at hjælpe mig, tænkte jeg om der var nogen her der havde.
jeg har en toyota combivan på gule plader, men da lillemor har fået en lille bule midt på kroppen, er det nu nødvendig med sæder i bag. Bilen er fra 2002 har kørt 150.000, diesel
og jeg kan se på bil basen de ligger til omkring 80.000 kr, nogen der har et bud på hvad det ville koste at få den på hvide plader

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-05-08 19:56

Du skal kende nyprisen på bilen, og hvad den koster tilsvarende på hvide plader.

De beløb kan sættes ind i beregneren i linket her, det er personbil du skal gå ud fra og taste den ind som

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1755101

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 15 point
Dato : 31-05-08 19:59

Øv, det er ikke personbil, men gulpladebil og nederst, skal du vinge af, at den skal omregistreres til personbil.

Det er ikke til at finde ud af de afgiftsatser mere efter de lavede det om her sidst i april....tidligere sagde man som rettesnor ca 60-65 % af hvad en tilsvarende bil koster på hvide plader, det var noget nemmere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-05-08 20:06

Lad være at spekulere mere på det projekt, min søster og svoger fik sæder i deres gulplade bil og omregistret, det fortrød de det havde været billigere at købe en helt bil, det var en Volvo 760

Godkendelse af svar
Fra : Realtvc

Dato : 31-05-08 20:07

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-05-08 20:08

Der mangler et par ord der skulle stå: det havde været billigere at købe en helt NY bil