/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Bose-anlæg
Fra : fisherprice
Vist : 1713 gange
200 point
Dato : 31-05-08 16:22

Hej

Overvejer at købe en eller anden bose lifestyle. Men det virker noget dyrt. Er det pengene værd/er der billigere alternativer som modsvarer Bose? Det sal bruges til hjemmebio, lidt musik og radio.

Det der primært tiltaler mig ved Bose er de små højtalere. Så omvendt kunne man vel blot sætte højtalere til den gamle technics-reciever (som kan spille 5.1/DTS)?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-05-08 16:32

Bose er nr. 1

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-05-08 17:48

Citat
Det der primært tiltaler mig ved Bose er de små højtalere. Så omvendt kunne man vel blot sætte højtalere til den gamle technics-reciever (som kan spille 5.1/DTS)?

Tror ikke det går.
Der er foskel på interaktive højtalere og analoge.
De interaktive har desværre ikke samme gode lydkvalietet som de analoge.
Alt digitalt er ikke godt, derfor ser vi vinylplader på markedet igen.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 31-05-08 19:46

Bose er noget vildt overvurderet bras, i mine ører.
Du kan købe langt bedre lyd til væsentlig færre penge.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-05-08 19:48

Nix bose er nr. 1

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 31-05-08 19:53

Bose laver noget tåleligt PA-udstyr, primært udstyr til mindre spillesteder.
Til hjemmebrug er Bose uegnet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-05-08 19:54

Nej

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 31-05-08 19:58

Jeg synes fisherprice skal tage en tur i HIFI-klubben, de ved noget om lyd, hvilket naturligvis betyder at de ikke sælger pap-lyd fra Bose.

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 31-05-08 22:50

Jeg gider ikke deltage i mudderkastning om hvorvidt bose er godt eller not. Blot vil jeg påpege at stor lyd kræver store højttalere. Jeg har hjulpet MANGE med at sætte diverse surroundanlæg op så det lød tåleligt. Men altid kunne man høre hvor subben stod. SKOD!!! Køb noget ordentligt. Hvis du ikke må for konen, så overvej om du vil have hende eller god lyd!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 31-05-08 23:11

Jeg vil give fotowig ret, man får et mærkeligt lydbillede ud af disse små højtalere sammen med en "subwoofer", som slet ikke er en rigtig subwoofer fordi den skal arbejde med alt for høje frekvenser/toner.

Anskaf et anlæg med nogle fornuftig størrelse højtalere.

Jeg checkene lige prisen, det billigste rigtige sorround system fra Bose koster 16.000; horribelt!

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 01-06-08 14:11

det er nu mig selv som godt kan lide at højtalerne er små. Men synes det virker underligt hvis man ikke kan få tilsvarende fra andre mærker.

Er der nogen som har et andet mærke de vil refere til?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 01-06-08 19:13

Det er naturligvis rart og praktisk med små højtalere, men hvor meget lyd er du villig til at ofre på den konto?

Du kunne kikke på hvad hifi-klubben har:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer

Jeg har altid godt kunnet lide B&W, de har et system til 10.000,-

Men der er også par interessante Dali systemer, men hold dig fra CERWIN-VEGA, medmindre formålet er mest muligt larm for færrest penge.