/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvad er et afbestillingsgebyr?
Fra : bassenborg
Vist : 1423 gange
50 point
Dato : 31-05-08 09:37

Er det noget man frit kan vælge om man vil have, eller er det obligatorisk?

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 31-05-08 09:41

Normalt er det noget du betaler for du kan afbestille uden omkostningener eller for i det hele taget at kunne af bestille.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 31-05-08 09:42

JA - det er frit....

Men i HVILKEN sammenhæng ?????

Meningen er jo en forsikring der gør sælger/køber skadesløs....

De har jo nogle udgifter ved at booke dit køb - dette skal dækkes - enten af DIG eller af den forsikring du tegner....

Det bruges primært til "varer/ydelser" der bestilles til senere levering - såsom rejser....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-05-08 09:42

Citat
Når du køber din billet via internettet, har du også mulighed for at betale et afbestillingsgebyr. Dette gebyr dækker rejsens omkostninger, hvis passageren ikke kan rejse på grund af sygdom. Dækningen gælder indtil afrejsen.
citeret fra det første danske link på google

Kommentar
Fra : bfksorte

Dato : 31-05-08 10:02

Da jeg er en del syg vælger jeg altid afbestillingsgebyr, når jeg skal ud på længere flyrejse og to gange har jeg fået brug for det og fået alle mine penge tilbage minus afbestillingsgebyret. Det kræver at du kan fremvise en lægeerklæring.
Derfor kan det være en god ting med et afbestilingsgebyr

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 31-05-08 10:21

Det er i forbindelse med et to-dages ophold her i Danmark, og afbestillingsgebyret er på 400kr.
Jeg tænkte, at hvis det ikke er obligatorisk med gebyret, så vil jeg ikke have det.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 31-05-08 10:30

Hej bassenborg.
Du kan selv vælge om du vil have det eller ej.
Fordelen ved det er at du får dine udgifter dækket til rejsen (rejsens pris ) men ulempen er at du skal stille med en lægeerklæring hvis du af en eller anden grund ikke kan rejse alligevel. Hvis du ikke kan få det er pengene tabt og en lægeerklæring koster også ca. 400 kr.
Vi har rejst en del til udlandet og har aldrig købt en forsikring.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-08 10:30

Det bestemmer du jo selv....

Du har sikkert betalt på forhånd og vil du ikke have afbestillingsmuligheden hænger du på beløbet..

Så det er en risiko du SELV må tage....

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 31-05-08 16:01

Tak for svaret refi.