/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
satte stempel
Fra : hynke007
Vist : 568 gange
100 point
Dato : 31-05-08 06:57

hejsa.
min svigermors hot 50 som jeg har lånt satte stempel. opsætningen på den er: alle begrænsninger er fjernet og en lille tun udstødning er på sat. den er kun 10 år gammel og har kun køre ca 70000 km.med orginal stempel og cylinder.

den anden hot 50 jeg har er monteret med en 47 mm cylinder med 10 porte den kan jeg ikke få til at køre ordenlig monteret med orginal karbu med en dyse 116. når den endelig køre så går der ca 1 månede så sætter den stempel enten ved at stemplet springer eller g-låsen falder ud mellem stempel og cylinder væg..

håber at der er nogle der kan hjælpe mig. skal bruge en af scooterne igen mandag morgen

hilsen

hynke007

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 31-05-08 10:33

stemplet springer
Et stempel "springer" ikke, det kan blive overhedet, feks ved at bruge et tændrør med forkert varmeværdi, så kan der ligefrem brændes hul i stempeltoppen.
eller g-låsen falder ud mellem stempel og cylinder væg..
Man sætter jo låsen fast i det ene spor, derefter skubbes krydspinden ind mod, og den anden lås sættes på plads i det andet spor, og man tjekker deen sidder ordentlig fast ved at skubbe på den med en fladskruetrækker.
En kraftig tuncylinder kommer aldrig til at køre ordentlig med en lille orginal karburator, den får ikke luft nok, ved bundgas.

Køb en ny cylinder og stempel til svigermors hot 50 selv om den nok skal havde ny krumtap efter 70000km.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-05-08 10:59

Det er højst sandsynligt fordi den ikke smører pga.at olieslangen er stoppet hvilket sker især på pgo'er rens slangen fra olietank til cylinder

Godkendelse af svar
Fra : hynke007

Dato : 08-06-08 18:39

Tak for svaret pallebhansen.