/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Tekst og formel i samme celle
Fra : hyggemor
Vist : 1137 gange
200 point
Dato : 30-05-08 22:07

Hey

Sidder her og kæmper med min hukommelse og det går ganske skidt

Tænkte at der lige var et klogt hovede, der hurtigt kunne hjælpe

Jeg skal have fast f.eks. 000 foran en formel. Har prøvet med fast reference, men kan bare ikke huske videre. Mange år siden at excel har været på min tavle.

F.eks.: A4=0001 D3: skal så tælle videre med 0002, 0003 osv. Hvis den faste reference ændres til f.eks. 0112 skal kolonne D3 fortsætte med 0113, 0114.

Nu er det bare sådan at jeg ikke kan få cellen formateret således, at der kommer x antal 0 foran. Formateringen gør, at 0'erne fjernes.

Hva' gør jeg?

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 30-05-08 22:20

Hvad med at ændre formatering af cellerne til tekst

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 30-05-08 23:31

Det har jeg prøvet men cellen i kolonne D skal jo også have en formel og det er her det går galt....'

Accepteret svar
Fra : Leo.pedersen

Modtaget 200 point
Dato : 31-05-08 10:43

Hej

Hvis A1 er 1 eller 0001

Så kan du i B1 skrive =+TEKST(a1+1;"0000") og i C1 skrive =+TEKST(B1+1;"0000") o.s.v.

Så bliver alle tallene med 4 cifre, og hvis de foranstillede er nuller, så vises de.

Formatering: Standard.

Det skulle vist løse dit problem.

Hilsen

Leo Lund
www.erhvevsbogforing.dk

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 31-05-08 10:48

Hej

Kommer i tanke om at nogle af de ældre udgaver af Excel vist går "død" på at der står "tekst" i formlen, hvorved den næste i rækken ikke kan regne på det.

Det klares således (så vidt jeg husker):

Igen står der 1 i celle A1.

I celle B1: =+TEKST(værdi(a1)+1;"0000")
I celle C1: =+TEKST(værdi(b1)+1;"0000")
I celle D1: =+TEKST(værdi(c1)+1;"0000")
o.s.v.

Håber det løser dit problem.

Hilsen

Leo Lund

Godkendelse af svar
Fra : hyggemor

Dato : 31-05-08 17:55

SUPER Leo - Din løsning er bare perfekt (din første løsning virker - hos mig)

Tusind tak