/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Sælger ud af kopier.
Fra : Jesper_wood
Vist : 554 gange
100 point
Dato : 30-05-08 17:05

Der er en på min arbejdsplads der går rundt og aflevere sedler, med film man kan købe af ham.
Han har ca 300 film på listen, alle kopier.

Hva sys i om denne form for handel ?

Kommentar
Fra : ks40758998

Dato : 30-05-08 17:09

Som med alt fusk - anmeld ham til rette myndighed - altså i dette tilfælde piratgruppen.

Med venlig hilsen
40758998@forum.dk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 17:10

Det er jo ulovligt, meld ham til politiet.
Kender en der ved et uheld fik virus med på
sine dvd -er, kunderne blev rasende, og den forretning
lukkede hurtigt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 17:13

Så man kan jo fortælle lidt hist og pist
at de dvd-er måske ikke er helt virusfri.

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 30-05-08 17:17

Ks40758998 - Du mener vel antipiratgruppen ?

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 30-05-08 17:19

Og antipiratgruppen er vel ikke en myndighed ?
Er der så polititet ?

Kommentar
Fra : ks40758998

Dato : 30-05-08 17:21

Det hedder den måske - eller også politiet - det er under alle omstændigheder
ulovligt og meget dyrt for den der bliver taget i den form for "forretning".

På med vanten - parasitter - skal vi til livs - hvad enten de hedder dræbersnegle
eller piratsælgere.

Husk hver gang der er en der tjene en krone på den slags forretninger - så må
vi andre lovlige borgere betale ekstra for den reelle varer.

Med venlig hilsen
40758998@forum.dk

Kommentar
Fra : soll

Dato : 30-05-08 19:39

jeg tror at det er meget normalt at man deler et par kopier ud en sjælden gang imellem, men bryder mig ikke om at høre at det kan gå hend og blive en lille dvd handel der laver netværk på den måde.

så den måde det beskrives på skulle helt klart stoppes. (hurtigt)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-05-08 19:51

Jeg syntes du skal sige til ham at han skal stoppe med det, og lad det blive ved det. og glem alle de tillægsord som nogle skriver her i tråden

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-05-08 20:13

Enig med bentjuul

Kommentar
Fra : ks40758998

Dato : 30-05-08 20:20

Kan det tænkes de sidste indlægsgivere selv har en rem af huden, siden de ønsker at beskytte
en der åbenlyst udnytter os andre.

Selvfølgelig før I ikke det - I har bare ikke set, hvad "forretningsmanden" har i øjenene. Men I
bruger måske også piratkopier i jeres computer. Låner bøger, uden at levere dem tilbage! Sådan skabes et privat bibliotek - bare se mit! (gammel vittighed). osv.

Min holdning er den - stop sælgeren. Er jeres metode, en snak om hvad han har gang i, det der
får ham til at stoppe sin forretning - så ok med mig. Men hvis ikke - så bare på med vanten.

Med venlig hilsen igen igen
40758998@forum.dk

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-05-08 20:42

Citat
Kan det tænkes de sidste indlægsgivere selv har en rem af huden, siden de ønsker at beskytte
en der åbenlyst udnytter os andre.

Selvfølgelig før I ikke det - I har bare ikke set, hvad "forretningsmanden" har i øjenene. Men I
bruger måske også piratkopier i jeres computer. Låner bøger, uden at levere dem tilbage! Sådan skabes et privat bibliotek - bare se mit! (gammel vittighed). osv.

ks40758998 du er vist for ny i dette fora til at kunne komme med gisninger om os andre.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 30-05-08 22:02

Citat
Jeg syntes du skal sige til ham at han skal stoppe med det, og lad det blive ved det. [Glad] og glem alle de tillægsord som nogle skriver her i tråden

Det er rigtig hvad bentjuul udtaler,
du får ikke andet end bøvl ved at knalde ham

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 31-05-08 00:31

syndes at du skulle fortælle ham din egen mening om sagen.
det med at melde ham kommer der ikke noget godt udaf, hvordan tror du dine arbejdskolegaer vil reagere ??
jeg har oplevet det på en stor arbejdsplads, anmelderen sagde på efter 2 måneder

og til alle andre jeg syntes i er nogle hykler og hundehoveder,
det kan squ da ikke passe at i ALDRIG har lavet noget "ulovlig"
hvis det er tilfældet kan jeg ikke forstå den opførsel nogle viser her på forumet

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-06-08 02:37

Jeg ville bare lade være med at købe hans film. Så jeg ville altså hverken bede ham op at holde op eller gå til politiet.