/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hej venner
Fra : jyttew
Vist : 616 gange
100 point
Dato : 30-05-08 14:05

Hej venner nu er det galt igen kan i hjælpe mig, det er den kære Mette Grydsdatter død hvordan
regner jeg ud hvornår hun er død.

Ribe Malt Læborg AO 1759- 1785 opslag 182
der står nogle tal oppe for oven hvad betyder de, jeg har fået det at vide men har glemt det

venlig hilsen Jyttew

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 30-05-08 14:16

Hej Jytte

de tal der står ovenover hører til Mickel som er 11 maaneder og 3 uger.

Jeg læser det om Mette Gydesdatter således:
d. 2de Febr - Mette Gydesdatter i
Gamelby 76 Aar Gl.

Lis

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-05-08 19:19

Er det mon hende her? eller snarere hendes mormor?? Svend
"
GYDESDATTER, Mette Marie   Christening Date:   7 Dec 1755 Grindsted, Ribe, Denmark
Father:   Gyde MADSEN

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-05-08 19:34

Hed hun også Lene?
"
Ribe, Gørding, Jernved, Plougstrup Bye, Malt Herred, En Gaard, 93, FT-1840
Jens Sørensen 45 Gift Gaardmand
Mette Lene Gydesdatter 43 Gift Hans Kone
Laust Hagen Jensen 14 Ugift Deres Søn
Ane Jensdatter 83 Enke Aftægtskone
Ane Johanne Pedersdatter 11 Ugift Pleiedatter

Ribe, Gørding, Jernved, Plougstrup Bye, en Gaard, 1, FT-1845
Jens Sørensen 50 Gift Gaardmand Kalslund Haderselv Amt
Mette Lene Gydesdatter 48 Gift hans kone Vamdrup Sogn, Ribe Amt
Lauridz Hagen Jensen 19 Ugift Deres Søn Her i Sognet
Ane Johanne Pedersen 16 Ugift Pleiedatter Hørup Sogn, Weile Amt
"
Vist for ung?? måske et barnebarn??? Svend

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 30-05-08 19:58

hej, hun hedder kun (Mette),hun blev gift med Claus Michelsen d. 6-5-1725 i Læborg Malte Ribe
men hvor når er Mette så født når hun døde 76 år gl.

venlig hilsen JytteW

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-06-08 06:39

Hvis hun er død 76 år gammel i 1761 må hun være født i 1685 et eller andet sted i området måske

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-06-08 07:18

Citat
hej, hun hedder kun (Mette),hun blev gift med Claus Michelsen d. 6-5-1725 i Læborg Malte Ribe

Og så er hun blevet gift som 35 årrig

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-06-08 07:20

Citat
d. 6-5-1725 i Læborg Malte Ribe

Kan ikke finde dem i kirkebogen

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 01-06-08 11:41

hej dr_dem
Mette er gift 6-5 1725 arkiv onl 1720-1758 opslag 176
hvor dan kommer du til at hun skulle være 35 år da hun blev gift ?
den Nysgerrig
venlig hilsen Jytte

Accepteret svar
Fra : dr_dem

Modtaget 100 point
Dato : 01-06-08 18:10

Ribe Malt Læborg AO 1759- 1785 opslag 182
Jeg læser det om Mette Gydesdatter således:
d. 2de Febr - Mette Gydesdatter i
Gamelby 76 Aar Gl. (1761) der står kun 61 det år hun er begarvet som der står oppe for oven, det der står ved siden af er viet folk. det er så mig der regner forkert for hvis hun er død i 1761 som som der står i kirkebogen 76 år gammel er hun fra 1685 og hvis hun bliver gift i 1725 er hun alså 40 år gammel????

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-06-08 18:25

Og der står 25 marts 1725 og for mig står der ikke METTE men det er svært at læse

Godkendelse af svar
Fra : jyttew

Dato : 01-06-08 19:00

Tak for svaret dr_dem. venlig hilsen Jytte.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-06-08 19:04

Vi er er ikke færdi det hele skal findes og også hvor hun er født

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-06-08 19:06

eller opgiver du??????

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-06-08 19:20

Deer er en hel masse der ikke passer gift som 40 år (måske 2gang) og måske ikke hende
for der stod vi?be?te ,men det kan være at præsten har været halvfuld den dag

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 01-06-08 19:22

dr_dem
Nej jeg opgiver ikke noget, jeg modtager gerne alt hvad du kan finde til mig, for mine Hjerneceller
er helt døde

med venlig hilsen JytteW

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-06-08 19:27

rolig nu det er måske ikke scannet ind endnu, men der er meget der ikke passer sammen med det du kommer med

Kommentar
Fra : Wodschow

Dato : 18-01-09 22:37

En gammel sag: Niels Jensen, Vrensted
gift med Maren Pedersdatter.
Jeg leder også. Kan der måske stå Aaes og ikke Aars. Aaes er forkortelse for Aasendrup - måske?

Wodschow nils@post.cybercity.dk

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 19-01-09 17:35

Kommentar
Fra : Wodschow

Dato : 18-01-09 22:37

--------------------------------------------------------------------------------
En gammel sag: Niels Jensen, Vrensted
gift med Maren Pedersdatter.
Jeg leder også. Kan der måske stå Aaes og ikke Aars. Aaes er forkortelse for Aasendrup - måske?

Wodschow nils@post.cybercity.dk

En ny tråd ville være godt, flere oplysninger. Amt, Herred, sogn, Stednavn

dr.dem

Kommentar
Fra : Wodschow

Dato : 19-01-09 22:51

Sagen var (Jyttew):
Niels (Jensen) blev gift d 29-10.1796 i Børglum, Hjørring 1720-1804 arkivalier online opslag 212.der står (Aars )
hører det med til hans efternavn, eller er det der, han blev født.

Niels Jensen, 2. ægteskab 10-3-1820, Ålborg fleskum Ålborg vor frue.
Arkiv onl 1814-1826. opslag 136. der står Aars af Vadum,hvad betyder så det ?
så nu håber jeg at nogle kan hjælpe mig videre.

alle børnen er født i Vadum, så nær en, han er født i Vrendsted Børglum Hjørring
Wodschow tilføjer: Kan der stå Aaes (forkortelse af Aasendrup/Ossendrup).
Aasendrup (Ossendrup) ligger jo netop i Vrensted sogn, Børglum Herred, Hjørring Amt på "bakkedraget" ud mod Furreby.
Sporet ender dog blindt.
Hvis jeg er langt ude så lader vi den blot ligge her.
Hilsen
Wodschow