/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Tjenesten Printer spoler
Fra : jansler
Vist : 1595 gange
76 point
Dato : 30-05-08 13:56

kører ikke.....

Hej

En der kan hjælpe mig? Jeg kan pludselig ikke printe.

Jeg har også modtaget flg.: Spooler SubStytem App stødte på et problem og blev lukket.

Jeg var midt i at printe flere ogpaver ud. Jeg har prøvet at geninstallere printeren, men det kan jeg ikke.

En der kan komme med det godt råd.

På forhånd tak.
Hilsner
Jansler

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-05-08 14:19

Du akn gøre to ting, genstart computeren eller genstart print spooler. Og genstarte print spooler gøre via tjenster. som du kan komme ind til sådan her. Klik på Start -> højre klik på Denne computer -> vælg Administrer -> (i bunden) fold Tjenester og programmer ud og vælg Tjenester. Der skal du så finde Print spooler og genstarte den, enten ved at højreklikke den og vælge start/genstart.

Det burde løse problemet, hvis ikke så prøv og genstart printere.

Hvilken printer har du, det kan være det er en med et web-interface, hvor du måske har mulighed for at se en dybere beskrivelse af fejlen, hvilket jeg lige kommer i tanke om at du selvfølgelig kan i loggen.

Loggen kommer du ind til på samme måde du skal bare folde Systemværktøjer ud, som ligger i toppen af den administration du er inde i og så kigge i enten Programmer eller System.

Den fejl du kan finde om Print spoller skriver du herind.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 30-05-08 14:41

Hej

Tak for rådene, men fx finde Print spooler og genstarte den - det har jeg prøvet at par gange og det har ingen virkning.

Jeg har så været inden og kigge på Systemværktøjer og System og kan ikke finde noget omkring Print Spooler. Det skal jo stå på den måde, ik? Det er står mest af er: Service Control Manager og et par enkelte gange er Type Fejl ellers er det bare med Oplysninger.

Min printer er HP Color LaserJet 2600n til info.

Har du flere gode råd

På forhånd tak.
Jansler

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-05-08 14:49

Du skal åbne det der hedder "Log" og du skal kigge i både programmer og System, jeg kan ikke huske hvilken en det er, men med den fejl du skriver er det nok system. Og der vil stå ud for klide noget med Printer eller print spooler. Alle hændelser, uanseet om det er info, advarelser eller fejl, så står det i loggen.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 76 point
Dato : 30-05-08 14:58

Du kan også prøve og følge denne vejledning http://support.microsoft.com/kb/810894

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 30-05-08 14:58

Hej igen

Jeg kigger lige på loggen.

Til info har jeg også prøvet flg.:
Åbn en stifinder og find ind til denne folder:

C:\WINDOWS\system32\spool\PRINTERS

Slet hele indholdet af folderen, hvis der findes noget herinde.

Prøv så at aktivere print spooleren igen.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 30-05-08 15:02

Supert. Jeg prøver lige MS's guide.

Desværre nødt til at løbe i et par timer, men vender tilbage med et forhåbentligt positivt resultat.

Tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 30-05-08 17:53

Tak for svaret webnoob.

Så virker den kære printer igen. Tusinde tak for hjælpen.

God weekend

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-05-08 18:18

Jamen det var da så lidt, kanon at du har fået den til og virke igen.