/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Manglende diskette-drev
Fra : Dieter
Vist : 602 gange
100 point
Dato : 30-05-08 11:38

Hej,
jeg har fået en ny PC der ikke har et diskettedrev.
Men nogle gamle programmer jeg har, er på disketter.
Hvad kan man gøre for at kunne installere dem på PC´en ?
Jeg har overført f.eks. Paradox 7 der består af 7 disketter til 7 direktories på Pc´en. Men dette duer ikke !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-05-08 11:46

finder en ven/bekendt eller lign. der har diskettedrev og kopierer hvad du har på disketter over til en cd-rom ;.-)

kender ikke paradox - men kan du ikke brænde programmet over på en cd-rom eller dvd (hvis du har den mulighed med dvd) ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 11:46

der findes eksterne drev
du kan også installere et drev
eller lån en pc og overfør til cd
eller memorystik

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 30-05-08 11:47

Du skal nok ha' fat i VM Back
http://chitchat.at.infoseek.co.jp/vmware/vfd.html#version2
og WinImage
http://www.winimage.com/
eller RawWrite for Windows
http://www.chrysocome.net/rawwrite
mvh
Janus

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-05-08 11:47
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-05-08 11:48

Du kan da bare kopiere disketterne over på en computer med diskettedrev og videre til en usb hukommelse stik, og så flytte over på din nye computer, hvis du vil bruge disketter direkte, så kan der købes diskette drev til at sætte i en usb stik

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 30-05-08 13:29

Ta diskettedrev fra din gamle PC og sæt det i den nye, det er ganske let at gøre og så har du det, selv om det er sjældent at man bruger det nu om dage.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-05-08 17:59

Hej

Citat
Jeg har overført f.eks. Paradox 7 der består af 7 disketter til 7 direktories på Pc´en. Men dette duer ikke !

Så du har fået noget lagt på ny PC?

I stedet for at lave 7 mapper skal du nøjes med en, og lægge alle filer i den, og så starte setup.exe, så burde det funke.

mvh klaudi