/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
væltede billeder i diasshow
Fra : lham
Vist : 859 gange
100 point
Dato : 30-05-08 06:53

Har Picasa fotoprogram. Hvis jeg der har redigeret billeder "så de vender rigtigt" så vender de der blev redigeret forkert når jeg bruger pauseskærm-diasshoww i Win XP.
Hvordan får jeg de redigerede billeder til at blive vist i pauseskærm?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 07:36

Har du husket at gemme dem igen når de er vendt.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 30-05-08 07:50

Gemme dem hvordan / hvor ?
når jeg ser dem i Picasa er de ihvertfald ok uden jeg mener at gøre noget aktivt for at gemme dem

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 08:13

klik på den grønne knap hold

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 08:16

der kommer også en valgmulighed lige over billedet du har ændret.
Der står - Gem ændringer. klik på den

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 08:21

Du dobbeltklikker på et billede og kommer ind hvor du kan redigere.
Færdig der, klikker du på - tilbage til bibliotek.
der ser du så over det ændrede billede, lidt til højre - gem ændrringer, i parentes antal ændringer.
klik og det er gemt.
Håber dette er til at forstå.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 08:23

Citat
Ubesvarede 2
- Besvarede 45
- Annullerede 64
- Slettede 0
Ialt 111

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-05-08 08:26

Det er nok fordi de billeder der ligger i din mappe Billeder under din bruger konto ikke er vendt.

Diasshov i windows tager billerdene hvis du ikke har ændret stien fra mappen billeder.

Tjek lige mappe indstillinger i egenskaber for dun skærmspare, og derefter kig mappen igennen for om de vender rigtigt.

vh Ben

PS
Picasa fotoprogramet har sikkert sin egen mappe til dit diasprojekt...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 08:29

Jeps som benjamin siger er det en mulighed.
Billederne i Picasa skal eksporteres over i en anden mappe. Billeder
Slet dem der ligger og eksporter på nyt.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-05-08 08:33

Nu skal du lige holde styr på i hvilke mappe du sletter billedene...

Tjek indstillingnerne for billedeplaceringen og kig dem igennem, inden du sletter...

vh Ben

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 08:45

På værktøjslinien øverst,
klik på opret.
og
føj til pauseskærmbilleder.
husk at markere de billeder du vil tilføje.

Bare en mulighed til

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 08:49

Mit seneste forslag er lige afprøvet med et antal billeder.
Resultatet er ret sjovt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 08:53

Og i Picasa oprettes der en mappe det hedder - Pauseskærmbilleder

Kommentar
Fra : lham

Dato : 30-05-08 09:15

Theil mfl
Jeg er totalt forvirret-er der mulighed for at få et enkelt svar der virker når i er færdige med at experimentere-er ikke interreseret i "sjove" løsninger der måske lige får ødelagt de oprindelige billeder
Hvis jeg har forstået det rigtigt så handler det vel om at få pauseskærm "diasshow" indstillet til at hente billedene det sted hvor Picasa gemmer billederne og ikke "my Pictures", men det er nok forkert !

Theil : Hold er vel bare en midlertidig mape inde i Picasa-jeg bruger den feks til at gemme billeder i jeg vil sende pr mail.

Når jeg retter i billeder får jeg ikke ovenover "gem ændringer" til gengæld er der en "knap" ANVEND som jeg bruger og så er det fremover den redigerede version jeg ser når jeg er i Picasa, men altså ikke i pauseskærm.

Forklar nærmere hvad den statestik du sender går ud på-tak

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 09:23

Citat
Forklar nærmere hvad den statestik du sender går ud på-tak

Du vælger for det meste at annulere i stedet for at sige tak for hjælpen,
ganske ubehøvlet opførsel.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 09:25

Citat
Jeg er totalt forvirret-er der mulighed for at få et enkelt svar der virker når i er færdige med at experimentere-er ikke interreseret i "sjove" løsninger der måske lige får ødelagt de oprindelige billeder

Hvis det skal være så firkantet så lærer du aldrig.

Det er ved leg med muligheder man lærer noget nyt, men klarer din hjerne ikke det
så find noget andet at lave.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 10:48

Husk det nu. Det skader ikke at lege og prøve sig frem med
de forskellige programmers muligheder.
Så længe man ikke gemmer det forsøg sker der ikke noget med
originalbilledet. Vælger du gem som, så giv billedet et andet navn,
d.v.s. original ligger urørt, du tilføjer en variant med et andet navn.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 30-05-08 12:21

Theil
Jeg er ikke intrreseret i at optræde ubehøvlet som du skriver-hvordan skriver jeg tak for hjælpen og til hvem -det jeg gør at acceptere et svar hvis jeg kan bruge det .På gældende får så points
Skal jeg så " kontakte" alle der er kommet med indlæg og takke for hjælpen eller skal jeg fordele points ud ( begge dele det aner jeg ikke hvordan man gør ) Hvis der ikke kommer brugbare svar går jeg udfra Kandu annulerer det-kan hænde jeg ikke kender nok til "ret og pligt" på kandu

PICASA
Jeg er meget lidt for at "lege" med PC og filer har dårlige erfaringer-derfor efterlysning af en tryk "knap knap knap -procedure." har tidligere haft glæde af O.V.N-s pædagogiske evner i den retning

Jeg troede du var inde på noget med den mappe "Pauseskærmsbilleder " Picasa opretter den kendte jeg ikke -har nu overført adskillige redigerede billeder til denne mappe , fint nok men det jeg får vist på PAUSESKÆRM er ikke kun disse fra Picasas Pauseskærmsmappe-men åbenbart et mix af "my pictures" og picasa

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 13:00

Citat
Jeg er meget lidt for at "lege" med PC og filer har dårlige erfaringer-derfor efterlysning af en tryk "knap knap knap -procedure." har tidligere haft glæde af O.V.N-s pædagogiske evner i den retning

Det findes ikke.

http://www.kandu.dk/faq.aspx
Læs her hvordan du bruger kandu.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-05-08 13:54

Så må vi prøve at være pædagoiske

Grunden til dine billeder vælter når du bruger pause skærm er at pauseskærmen henter billerdene i en anden mappe end din Picassa har billederne liggende.

Derfor skal du se hvad mappen hedder der hvor Picasa gemmer dem...
Når du har styr på adressen til dine billeder C:\ ? ? ? ?

Skal du i egenskaber (indstillinger) for din pauseskærm have den til at se i samme mappe.

C:\ ? ? ? ?

Når du nu bruger XP kommer du til egenskaber for pauseskærm ved at højreklikke på dit skrivebord. vælg fanebladet hvor du kan se indstillinger for Pauseskærm...

Ved siden af rullemenuen hvor du vælger typen til Diasshov billeder kan du vælge indstillinger, i denne er der et felt der hedder Brug billeder i denne mappe til højre er en knap der hedder gemmense.

Her vælger du samme mappe som Picasa anvender C:\ ? ? ? ?

Håber dette bringer dig i mål. Så skal du ikke slette filer...

vh Ben

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 13:58

Fint Benjamin, håber han forstår.
Jeg har desværre ikke en lilla klud på hovedet.
God weekend til alle.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-05-08 14:10

Du er fin teil...

Hvis du så min frisure, passer en Lilla heller ikke til mig..

God weekend til alle.

Ps. Husk at drikke masser af koldt vand...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-05-08 14:42

hvis jeg har billeder der af og til skal køres som pauseskærmens dias show så vælger jeg at gemme i mappen billeder - så bliver de vist rigtigt.

altså - gem som - navngiv det redigerede billede (som vil være en kopi) - gem i mappen billeder og glem alt om picasa .

så vender de i hvertfald rigtigt uanset hvad

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 15:08

Picasa billeder ligger i en mappe under programmet.
Til og fra Picasa sker ved import og eksport.
Har man nu engang billeder i Picasa og vil bruge dem i
pausebilleder er det jo nødvendigt at gøre noget.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-05-08 15:09

miridk
Helt enig - det er som beskrev i mit indlæg fra kl. 8:26

Vi skal lige vente og se om "lham" finder mappen picasa. Det er nok det sidste der lige mangler.
vh ben

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 16:31

lham,
du kan lægge en personlig besked til o.v.n.
hvis han er bedre til at forklare.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 31-05-08 06:32

Benjamin.Hansen mfl.
Nu må bolden snart være i mål !
Jeg som du skriver mangler jeg bare at finde navnet på den mappe hvor Picasa gemmer redigerede billeder ( og måske også ikke redigerede )-har har været inde under programmet og prøveklikket på alle undermapper, der var ikke noget der lignede billeder .
Hvor pokker kan den fil så være og hvilket navn kan man tænke sig den har fået tildelt ( ? af Picasa. ) ?

Theil
ang ubehøvlet opførsel har jeg læst dit link om brug af kandu ud fra det kan jeg ikke se jeg gør noget forkert -endsige ubehøvlet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-05-08 07:35

farvel med dig
flueben fjernet

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 31-05-08 08:43

Jeg har lige installeret Picasa for at se hvordan det program virker. Jeg tror det der forvirere er at Picasa laver "populærnavne til maperne og ikke bare viseres deres placeringe med hele navne på mappen"

Når du er i Picasa, vælger du et af billederne fra dit diasshhow, højreklik og vælg egenskaber.

I det vindue der dukker op vil du nede under kunne se adresse på den mappe som billede ligger i.

Her får du vis den rigtige sti. C:\ ? ? ?

vh Ben

Kommentar
Fra : lham

Dato : 01-06-08 06:30

Benjamin Hansen

Hvis jeg vælger diasshow og så et billede der og højreklikker-sker der intet. Vælger jeg bare et tilfældigt billede i picasa og højreklikker derefter egenskaber kommer der ikke noget der ligner C:\.... men derimod ID(DB) og så en megalang kombination af tal og bogstaver forskellig fra billede til billede Det kan næppe være addressen på Picasas billedmappe

HVA SÅ ?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-06-08 07:15

Du kigger lidt for langt nede i boksenfor egenskaber...

Oppe i toppen i den blå bar (Rammen) står der billedenavn..

Lige under er der 3 overskrufter

Filvavn:
eksempel.jpg

Placering:
C:\billeder

Kommentar
Fra : lham

Dato : 02-06-08 11:16

Benjamin.Hansen
hos mig står der

Jpg

Placering mine billeder \2008-06-01\

ikke noget med C:\..... så det er jo ikke nogen gyldig "sti" eller hvad ? og det er jo også kun en henvisning til de 4 billeder jeg tog i går og ikke hele mappen med Picasa billeder.

håber målet er kommet nærmere

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-06-08 11:25

Hejsa

Jeg tror det handler om at du forventer at alle billeder i Picasa ligger i samme mappe, det gør de ikke...

Picasa er et program der finder alle billeder frem der ligger på din PC, og præsentere dem samlet, skønt disse liget spredt ud over hele din harddisk....

Når den skriver \dato\

Er det fordi den finder dine billeder i undermappen til mappen billeder, som du også kan komme til via start--menuen i nederste venstre hjørne af de værktøjslinie. Stien er gyldig nok den skriver bare ikke
C:\............................\.........\2008-06-01\

vh ben

Kommentar
Fra : lham

Dato : 03-06-08 08:18

Benjamin.Hansen
Som jeg forstår dig har Picasa ikke en mappe med alle billeder( som Win i my pictures )-altså må jeg lave sådan en mappe eks "pausedias" i picasa og så flytte de redigerede billeder fra Picasas div , billedmapper derover.Inde i kontrol panel/skærmindstillinger peges så på den mappe. Hvis jeg ikke laver en sådan mappe vil jeg jo kun kunne pege på de enkelte Picasa mapper og altså få relativt få billeder til pauseskærmen .
Håber det er rigtigt forstået for så vil jeg gå igang hvis det engang bliver regnvej.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 03-06-08 08:59

Ja det er helt korrekt

Når du så har puttet dine billeder i ding mappe /pausebilleder/
Skal du huske og ændre i indstillinger for pauseskærm som jeg har skrevet i et tidligere indlæg.
Så den kigger i den rigtige mappe.
God fornøjelse.
vh Ben

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 03-06-08 10:58

Tak for alle indlæggene Benjamin.Hansen. og din tålmodighed med at guide mig igennem.
Nu vil jeg vente på regn /sne for det bliver jo noget af et tidskrævende projekt .

også tak til øvrige bidragydere