/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Restore eller Fix
Fra : summer
Vist : 501 gange
200 point
Dato : 04-10-01 13:06

Hvad er det lige kommandoen i Kør hedder, hvis jeg vil vende tilbage til en tidligere indstilling. Jeg har har set sprg./svar for ikke så længe siden, men jeg må jo være småsenil - væk er er det
Jeg kører win. 98 se.
Jeg har set jer henvise til en kommando i Kør,som hed et eller andet .........restore eller
hvis ikke der fandtes en tidligere så .....fix Jeg prøvede dette den gang og det virkede.
Jeg har ikke så meget forstand på det tekniske, om det er configurering eller reg.databasen ved jeg ikke. Nå, men jeg må jo prøve at lede efter
det i tidligere svar.

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 04-10-01 13:23

Er det mon denne du leder efter
I Win 98
· Tast Win, L,
· Vælg "Genstart computer i MS-DOS tilstand"
efter et øjeblik genstarter Windows og når du så får den sorte DOS prompt: C:\>
· Her skriver du: "scanreg /restore"
· Enter
Nu kan du så vælge mellem de mulige kopi filer, Windows viser dem efter date, med den nyeste version øverst.

Accepteret svar
Fra : BASSES

Modtaget 210 point
Dato : 04-10-01 13:31

Eller måske denne :
Sådan gør du:
1. Klik på knappen Start, og vælg Programmer (Programs), Tilbehør (Accessories), Systemværktøjer (System Tools) og Systemgendannelse (System Restore).
2. Klik på Gendan computeren til et tidligere tidspunkt (Restore my computer to an earlier time).
3. Klik på Næste (Next).
4. Klik på en af de fremhævede datoer til venstre, og vælg et af de gendannelsestidspunkter til højre, hvor du ved, at systemet fungerede

Hilsen
BASSES

Kommentar
Fra : summer

Dato : 04-10-01 14:06

Det var ikke lige ovennævnte. Det var en kommando fra Start>Kør og
enten ...restore (til en eksisterende tidligere), eller .....fix hvis der ikke er.
Det er muligt en af dem du nævner virker. Jeg prøver og vender tilbage.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 04-10-01 15:38

Hej.

En anden mulighed er, at du Downloader programmet RegClean på http://www.zdnet.com/downloads/
Det gendanner ganske fint ect beskadigede filer i Systemdatabasen.

Hilsener
PARKENSS

Godkendelse af svar
Fra : summer

Dato : 06-10-01 00:03

Det var lige den jeg manglede. Jeg beklager jeg huskede forkert, det var IKKE fra Kør, fra dosprompt scanreg/restore var også rigtig. Den anden kommando jeg huskede virkede: scanreg/fix som rep. hvis man ikke har et tidligere tidspunkt. Tak for hjælpen.