/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
flyt mappe fra min mail til HD
Fra : hanne39
Vist : 1171 gange
300 point
Dato : 29-05-08 17:50

hvordan kan jeg flytte mapper fra mit windows mail program til min harddisk?
jeg har prøvet at installere office, min mistede al min post og måtte derfor annullere
installationen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-05-08 17:50

din mail ligger allerede på harddisken

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-05-08 17:56

Du kan ikke flytte en "post"-mappe fra windowsmail til skrivebordet. Du kan gemme dine mails og så gemme dem op skrivebordet. Når du modtager en mail med fx. windowsmail, så skriver programmet i en fil, lidt lige som en database. Jo flere mails du har i mailprogrammet jo større er filen. Den fil ligger på din harddisk, men man kan ikke bare åbne den fil og læse direkte i den som man kan med en .txt. fil dannet i notepad, det er det man har mailprogrammet til.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-05-08 18:21

For at gemme din mail fil et andet sted kan du Eksportere den via menuen der ligger i Filer under Importer/Eksporter. Efterfølgende når du vil bruge dem på en anden pc, kan du så Importere dem må samme vis

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-05-08 20:18

Eller også kan du bare når du er inde i mailen, klikke på "Filer" -> "Gem som" så kan du gemme den på dit skrivebord, i Dokumenter eller et helt tredje sted.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 29-05-08 22:14

Citat
hvordan kan jeg flytte mapper fra mit windows mail program til min harddisk?
jeg har prøvet at installere office, min mistede al min post og måtte derfor annullere
installationen.

Er det windows mail - outlook- eller outlook expres

Kommentar
Fra : hanne39

Dato : 29-05-08 22:16

windows mail

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 29-05-08 23:27

Hva' med at oprette en google GMAIL,..
det er gratis,
og så sparer du din HD plads
du har 7 GB - 7000 mb at 'boltre dig på'
samtidig er dine mail sikret ved evt. "sort skærm" o.lign.
og du kan sende dine mail frem og tilbage mellem GMAIL og din PC
lige så tit du vil.
http://mail.google.com/mail

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 30-05-08 07:40

Hanne39

Den har ikke slettet din post - men nok valgt outlook som standard post prog, du skulle så kunne importere post fra winmail. Indtil da vil den "virke" tom

Kommentar
Fra : Tkryhlmann

Dato : 03-06-08 16:25

Som frostys siger er sandsynligheden for at den bare har "slettet" din post ikke særlig stor. De skal nok være et sted.

Kommentar
Fra : Tkryhlmann

Dato : 26-06-08 18:13

Citat
For at gemme din mail fil et andet sted kan du Eksportere den via menuen der ligger i Filer under Importer/Eksporter. Efterfølgende når du vil bruge dem på en anden pc, kan du så Importere dem må samme vis

Hvordan? Mig bekendt kan dette ikke lade sig gøre?

Kommentar
Fra : hanne39

Dato : 26-06-08 19:58

tak for hjælpen. jeg har importeret min mail fra winmail,
som frostys skrev.