/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Emhætten lugter forfærdeligt
Fra : kipumi
Vist : 5845 gange
100 point
Dato : 29-05-08 14:40

Min emhætte lugter ... jeg har rengjort den alle steder - metalfilteren har kørt i opvaskemaskinen, og jeg har skruet nogle dele løse, op til motor, fordi jeg kunne se, at der sad fedtdråber bag ved. Jeg har gjort al det rent jeg overhovedet kunne komme ind til. Emhætten er til udtræk. Men jeg kan satdigvæk lugte en ubehagelig lugt, hver gang jeg står ved den. Hvordan i al verden får jeg det væk, når jeg ikke kan pille hele emhætten fra hinaden, og gøre hver del rent?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-08 14:45

Der er nok faldt en fugleunge ned i aftrækket

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 29-05-08 14:46

Ja eller en rotte

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 29-05-08 15:48

Kan lugten ikke stamme fra fedtrester i aftrækskanalen/flexslangen. Den kan du vel komme til ovenfra, ved f.eks. at fjerne den krydderihylde eller hvad du har foran aftrækket.
Ellers må du koge noget hidsigt eller velduftende i en gryde og lade emhætten køre på fuld kraft.
Jeg ved ikke om rodalon mister sin kraft som bakteriefjerner når det bliver kogt, det kunne man da undersøge. Dampen fra det du koger vil jo s;tte sig oppe i aftr;kket.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 29-05-08 16:49

Jeg har netop i mandags udskiftet hele aftræksslangen og der var da også nogle fedtrester i den, men det har desværre ikke fjernet lugten. Det kan ikke lugtes, når jeg står 1 meter væk. Men er kraftigt, når jeg står ud for emhætten (og den ikke kører)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-08 17:08

Det er nok "lyset" der opvarmer det plast der er emhætten (varme).....

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 29-05-08 20:35

prøv evt en anden deoderant,måske det slet ik er emhetten,,,,

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 29-05-08 20:38

ejjj,,spøg til side,,der er ik andet at gøre end at skille den så meget ad som du kan og vaske det hele at godt grundigt ,evt også slangen.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 100 point
Dato : 29-05-08 23:34

Rodalon i en forstøversprøjte så skulle det hjælpe Ellers klorin

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 30-05-08 09:53

Tak for svaret Sunowich.
Jeg har lige prøvet - og lige nu kan jeg kun lugte klorin men det er bedre end flere års gammel fedtlugt. Den lugt er fæl. Min mand siger, at det bare er fordi, jeg vil have en ny smartere emhætte - for han kan ikke lugte noget grimt - men nu vil jeg spørge mine børn, når de kommer hjem en dag, deres lugtesans er nok bedre.
Jeg vil jo gerne have RET.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-05-08 15:17

Takker og bukker Er det man ryger ?? hvis, så er det nok derfor Sr selv forhenværende ryger og der kneb det sku med bla. lugtesansen.

Hav en varm weekend

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-05-08 15:19

ups."en ryger" ...."sr = er"