/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Testprint
Fra : Fynboerne
Vist : 1876 gange
100 point
Dato : 29-05-08 13:39

Jeg har en printe HP PSC 1510 all in one printer. Efter jeg har skiftet farvepatron i den, kommer den med et testprint hver gang den bliver startet op. Hvordan får jeg den til at stoppe med det?

Kommentar
Fra : humleglad

Dato : 29-05-08 13:44

Prøv at se om ikke dette link kan hjælpe dig

mvh.

Humleglad
http://www.fixya.com/support/t360066-keep_printing_test_sheets

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 29-05-08 14:25

Det link kan jeg ikke bruge, jeg kan nemlig ikke engelsk *S*

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 29-05-08 14:41

Her hos HP i Danmark kan du få hjælp, enten ved at chatte med en supporttekniker eller sende dem en mail
http://welcome.hp.com/country/dk/da/contact_us.html

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 29-05-08 15:05

det gør hp også på dem skal du tage test print scanne det

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 29-05-08 15:05

Til HelleBirgitte.
Tak for linket. nu har jeg sendt en mail til HP, så nu ser jeg om jeg får en løsning på mit lille problem derfra.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 29-05-08 15:12

jamen så håber vi, du snart får hjælp

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-05-08 17:07

min nabo har lignede problem, har dog ikke fået taget mig sammen til og gå ind og kigge på det, men jeg kunne forstille mig at man er nød til at justere printhovederne.

Accepteret svar
Fra : Gucci1704

Modtaget 100 point
Dato : 29-05-08 18:28

Hej
Har selv sådan en.
Du skal åbne din printer på computeren og finde "servicer denne enhed" under printer
Klik på "juster printerpratron" og følg "brugsanvisningen"
Læg nu test arket i scanneren og tryk på "scan" (Husk at vende den rigtigt - står på arket øverst)
Tænd/sluk lampen blinker og når den stopper er patronen justeret.
Så skulle den helst ikke køre flere test sider ud. - før næste gang du skifter patron.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-05-08 18:30

Den gør det pga den nu vil have kalibreret dyserne. Dvs at det ark den printer ud hver gang du tænder printeren. Det skal du scanne ind og du følger bare guiden den selv kommer med. Så kalibrerer den selv dyserne ind og næste gang du tænder, kommer test arket så ikke igen.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 02-06-08 12:55

Nu har jeg siddet og leget med forskellige muligheder for at få den til at stoppe, har prøvet både det som Gucci1704 og Fijala har skrevet. Det har ikke været, som de har beskrevet, kunne ikke få det frem, som de beskrev, men et eller andet har hjulpet, så får ikke testen mere.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 02-06-08 12:56

HAr den 29/5 sendt en mail til HP, men har ikke fået nogle svar fra dem endnu.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 02-06-08 13:14

Det er da for dårligt - prøv at ring til dem tlf nr her http://welcome.hp.com/country/dk/da/contact/office_locs.html

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-06-08 15:36

Er du sikker på du har lavet justeringen korrekt?

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 02-06-08 17:33

Du behøver ikke nødvendigvis at åbne service boksen for at kalibrere patronen, men det giver det bedste resultat.
Næste gang du skifter patron popper den op af sig selv, da er det nemmest at scanne testsiden med det samme (det sparer jo en del blæk).
Har du husket at vende testsiden rigtigt ellers virker det ikke (erfaring)
Har ellers selv haft god hjælp fra hp support - du er sikker på det ikke var op til en week-end

Godkendelse af svar
Fra : Fynboerne

Dato : 10-06-08 19:09

Tak for svaret Gucci1704.
Min printer virker endnu uden testprint.
Har endnu ikke hørt fra HP og har ikke ringet til dem, men har da det i tankerne, hvis problemet opstår igen og jeg ikke selv kan løse det.