/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Kanin hiver mavepels af
Fra : makim
Vist : 2057 gange
25 point
Dato : 29-05-08 13:37

vores kanin løber frejdigt rundt i vores have, og hun har gravet sig en hule derude. men der er desværre et lille problem, hun har efterhånden fundet på at lægge et gulvtæppe i den af den pels huln har på maven. Hvorfor gør hun det, og hvordan stopper man det?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-05-08 13:45

Tillykke din kanin er gravid

Det er sådan kaniner plejer at gøre få dage/timer før de skal til at føde.

Men hvis du er sikker på din kanin ikke er gravid, kan det vel være falsk drægtighed

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-05-08 13:46

Jeg glemte lige at sige, at du ikke kan gøre noget for at det stopper

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 29-05-08 13:51

Nemlig!
Jeg mener det er sjældent at kaniner er falsk gravide, Så den har sikkert allerede små nøgne unger i ulden. Har jeres nabo også en kanin der går frit omkring?

Kommentar
Fra : makim

Dato : 02-06-08 20:42

nej overhovedet ikke, der er ikke en kanin i nærheden af hvor vi bor. og da den bor i et indhegnet have, er det umulight at andre kaniner er sluppet ind til den.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-06-08 21:12

Okay så er det falsk drægtighed. Hvis det var ægte drlgtighed, så skulle der være unge i hårene nu!

Kommentar
Fra : makim

Dato : 06-06-08 15:15

og der er intet der kan gøres ved det?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-06-08 15:16

Nej det er der ikke, det går over af sig selv

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 06-06-08 16:13

Du kan jo tænke over om den skal have lov at få et hold unger - nu her i sommer, hvis der er plads til dem

Accepteret svar
Fra : Mette_arpe

Modtaget 25 point
Dato : 19-06-08 11:59

Falsk drægtighed. Ved ikke hvad man gør ved det udover at fjerne dens rede, men prøv evt. at tage kontakt til en kaninavler (kan googles) og få lidt råd og vejledning. De plejer at være flinke til at give råd og vejledning ;)

Inden du evt. overvejer det andet råd om et kuld unger, så vær OBS på at en kanin ikke må få unger hvis den er over 2 år og aldrig har født før. Så er den for gammel til avl.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-06-08 15:45

[CITAT]--------------------------------------------------------------------------------
prøv evt. at tage kontakt til en kaninavler (kan googles) og få lidt råd og vejledning. De plejer at være flinke til at give råd og vejledning ;)

Inden du evt. overvejer det andet råd om et kuld unger, så vær OBS på at en kanin ikke må få unger hvis den er over 2 år og aldrig har født før. Så er den for gammel til avl.

Den med at den skulle være for gammel til avl, tror jeg ikke på. Jeg har avlet kaniner i mange år, både til udstilling, ulproduktion og slagtning. mon kælekaniner skal behandles anderledes.
Nej det eneste problem er da hvis det er en stuekanin, så er der måske ikke plads; Men du kan da altid forhøre dig hos venner og veninder om du kan komme af med ungerne.

Godkendelse af svar
Fra : makim

Dato : 20-06-08 19:52

Tak for svaret Mette_arpe.

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 21-06-08 23:29

Velbekom - går ud fra det kunne bruges? :)