/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Dø af sovepiller?
Fra : An0nymous
Vist : 1807 gange
32 point
Dato : 28-05-08 22:18

Kan man dø af at tage 51 'kapsler' med valerinaderrod svarende til 200 mg droge, og humlekopper, svarende til det samme?

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 28-05-08 22:23

Hvorfor spørger man om sådan noget?

Accepteret svar
Fra : skytten49

Modtaget 26 point
Dato : 28-05-08 22:24

jeg ville ikke forsøge - efter al sandsynlighed overlever du men med skader på organer bla. hjertet og så er din situation ikke blevet bedre

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 28-05-08 22:27

Livslinien
(Krise- og rådgivningslinie)
Har du brug for at få hjælp til at komme videre. Eller bare at tale med en. Så kan du ringe eller skrive til livslinien.
- Livslinien hjælper mennesker med selvmordstanker
- Livslinien hjælper pårørende
- Livslinien hjælper efterladte
Åben: Alle dage 11-23
Telefon: 70 201 201

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 28-05-08 22:29

Sct. Nicolai Tjenesten
(Kriselinie)
Åben for personlig eller telefonisk anonym samtale
Organisation: Kirkens Korshær
Åben: Alle hverdage 9-3.
Søndag og helligdage 13-3.
Telefon: 33 12 14 00

Godkendelse af svar
Fra : An0nymous

Dato : 28-05-08 22:44

Så har jeg vidst et problem...

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 28-05-08 22:50

har du taget kapslerne? så er det skadestuen og udpumpning

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-05-08 22:51

Citat
Så har jeg vidst et problem...

Hvad mener du ??????

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 28-05-08 22:54

Husk selv om alt virker håbløst, det ændre sig med tiden og lidt hjælp

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-05-08 22:57

An0nymous har lukket spørgsmålet og får derfor ikke mails fra kandu.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 28-05-08 23:50

fra indlægssedlen i baldrian :

har du tager for mange tabletter:
kontakt lægen eller skadestuen hvis du har taget mere af Baldrian B+ end der står i denne information (4 tabletter) eller mere end lægen har skrevet.
Indtagelse af for store doser valerianerod (over 20 gram) kan medfør træthed, mavekramper, Trykken for brystet, svimmelhed, rysten på hænderne og pupilforstørrelser

1 tablet indeholder 75 mg valerianerod

så æder du en hel pakke med 100 tabletter har du indtaget 7,5 gram og seriøst ... de smager altså af h til ....

så mon ikke du overlever ... for tror du kaster op før der sker noget som helst andet ...

og skytten ... du bør nok undersøge tingene før du udtaler dig ...

D9N

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 28-05-08 23:51

og ans jo man får besked om der er en kommentar til spørgsmålet ...også selv om det er lukket

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-05-08 00:01

Nej jeg er ikke sikker på, at du får en mail, når spørgsmålet er lukket

Jeg får da ikke mails til mine lukkede spørgsmål

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-05-08 00:03

Citat
Nej jeg er ikke sikker på, at du får en mail, når spørgsmålet er lukket

Det gør man heller ikke !!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 29-05-08 00:09

D9N jeg undersøgte tingene - for det første stod der ikke tabletter men kapsler af 200mg - og den side jeg læste stod der bla. "Store doser kan dog give forstyrrelser i hjertefunktionen og hæmme normale reaktioner i centralnervesystemet." også natur medicin kan give svære skader ved meget høje doser. og det vigtigste for mig var at forhindre at nogen blev skadet på helbredet

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 29-05-08 00:13

Man ved aldrig hvor stærkt ens hjerte er, før det er afprøvet, og så kan det være for sent

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 29-05-08 00:32

skytten .,..
igen 1 tablet med baldrian b+ indeholder valerianerod 75 mg svarende til 112-225 mg droge
jeg sidder med æsken foran mig , og der står det jeg skrev før, ikke noget med at hjertet tager skade eller andet .,..

nu har jeg så læst den fra matas baldrian også , og der står det samme, og der står også at 20 gram svarer til 100 tabletter...

http://etgodthelbred.dk/drogen_s_baldrian_b_-p-225.html <<< du kan læse det her også

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 29-05-08 00:38

ja - men man kan få valerianerod med 200mg(har tjekket det) som An0nymous skrev

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 29-05-08 00:48

kan du ikke lige vise mig hvor ?? for kan kun finde dem i 75 mg ...
og se nu det han skrev

"51 'kapsler' med valerinaderrod svarende til 200 mg droge,"

og husk så at 1 tablet med baldrian b+ indeholder valerianerod 75 mg svarende til 112-225 mg droge

så der er måske en sansynlighed for du har set forkert ...

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 29-05-08 00:49

og ps. 200 mg * 51 = 10.2 gram så end ikke i nærheden af at give mavepine

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 29-05-08 00:56

D9N uanset hvad du mener havde An0nymous brug for hjælp

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-05-08 01:06

Citat
D9N uanset hvad du mener havde An0nymous brug for hjælp

Det tror jeg så ikke, jeg tror det er fake........for, læg lige mærke til, at der gik ½ time fra spørgsmålet blev stillet og til
der kom en kommentar mere fra spørgeren.....jeg ved så ikke hvor længe der gik før vedkommende lukkede spørgsmålet......men hvis personen havde spist så mange piller, ville han/hun efter de tid ikke spekulere i at sidde og skrive i en tråd, men ha' travlt med at brække sig....

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 29-05-08 01:14

nej kapler tager længere tid at opløses og jeg tager folk alvorligt indtil det modsatte er bevist

Kommentar
Fra : Joans

Dato : 29-05-08 11:11

Hej

Mit bedste råd er at du aldrig tager piller, hvis nu at du har selvmordstanker, fordi du ikke dør af de piller som du har nævnt, men du ødelægger dine organer.

Desuden skal du opsøge hjælp søde. Tænk på de mennesker du svigter dem, hvis du tager livet af dig selv. Dine omgivelser bliver straffet. Min veninde tog sit eget liv. Det er straffet for alle familiemedlemmer. Du kan ikke forestille dig hvordan det er for dine venner, familie og pårørende. Du skal også tænke på dig selv. Du har et liv foran dig. Livet kan være barsk men også dejligt at leve et liv.

Håber virkelig at du får hjælp. Det var også godt at du skrev herinde fordi folk herinde plejer at være gode til at give et par gode råd.

Op i humør og opsøg hjælp.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 29-05-08 11:47

skytten49 tror du så på du hjælper personen ved at fortælle noget der ikke passer, om at man ødelægger sine indre organer osv ??
nu har jeg igen søgt på google, og kan sjovt nok ikke finde kapsler med 200mg droge ...

og joans ja man skal søge hjælp istedet for at spise ting man får ondt i maven af ...

D9N

Kommentar
Fra : An0nymous

Dato : 29-05-08 13:33

Kapslerne, og æsken så sådan her ud: http://www.jemopharm.dk/gonat01_s.jpg

Dette stod der bag på:

Naturlægemiddel ved uro og søvnbesvær

Voksne: 2-3 tabletter ved sengetid. Bør ikke anvendes til børn under 12 år uden lægens anvisning

Ekstrakt af valerianerod, svarende til 200 mg droge, og ekstrakt af humlekopper, svarende til 200 mg droge.

- Jeg var også på nibbet til at brække mig, men man kan næsten ikke smage noget hvis man sætter en klemme for næsen.

Og jeg ved godt at i ikke tror på mig, og jeg forstår det godt. I behøver ikke tro på mig, jeg ville egentligt bare have svar på mit spørgsmål, hvis jeg virkelig var så intresseret i opmærksomhed, kunne jeg vel bare råbe ud i verdenen "Jeg vil gøre selvmord!", men jeg ville hellere spørge herinde, på en anonym bruger.

Og det var igår jeg tog dem, men der er tilsyneladende ikke sket mig noget.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 29-05-08 13:55

jeg tror dig - hvis alle brækkede sig, ville der ikke komme så mange på hospitalerne.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-05-08 14:30

Hvorfor tog du 51 kapsler i går ??????

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 29-05-08 16:11

nej anonym ... der sker intet ved det og du får ikek varige skader, så glæd dig over det ....

med hensyn til det med at ikke leve mere, så duer det alså ikke, man er nødt til at løse sine problemer istedet for blot at æde noget der smager af h til og så sige hjælp...

og du mener jo ikke du vil ta livet af dig selv for så havde du valgt en sikker løsning, så find istedet ud af om ikke du kan få den hjælp du har brug for ... evt. ring til selvmordslinien, tal med din sagsbehandler, en SSP medarbejder, psykiatisk skadestue ( som der er i de fleste amter) venner og familie ...
og husk så på at venner og familie er dem du skylder at passe på dig selv...

D9N