/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Blokering af sider VISTA
Fra : Sunnyman
Vist : 356 gange
100 point
Dato : 28-05-08 22:14

Er det muligt at bloker for adgang til visse sider i både Explorer og andre browsere ?

Måske gennem netværkblokering ?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 28-05-08 22:47

En mulighed, en meget populær
plugin/extension til Firefox ved navn AdBlock som egentlig er tiltænkt
at blokere for reklame og spam kan faktisk også benyttes.

Du kan installere direkte ved at klikke herunder:

http://downloads.mozdev.org/adblock/adblock-0.5-dev.xpi

Så kan du blot oprette en liste over "forbudte" ord og siderne med disse
vil simpelthen ikke vises. Det er ikke en 100% metode da extensions kan
afinstalleres og konfigureres men en 11 årig vil måske ikke tro at
reklame-stopperen der er ansvarlig for censuren.

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 28-05-08 23:31

Hejsa,

Ja, denne her har jeg prøvet.... problemet er at han er en lille fiks og snu dreng, som har luret den version...
Så jeg har brug for en spærring i selve netværket eller lignende

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-05-08 00:03

I IE7 kan du gå ind i "Internetindstillinger" vælge Indhold og under Klassifikationsfilter skal du klikke på aktiver derinde kan du så selv bestemme hvad indhold der skal blokeres og i hvilket omfang.

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 29-05-08 07:26

Det er jeg klar over, men hvad så hvis en 3parts browser installeres ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-08 08:02

Citat
problemet er at han er en lille fiks og snu dreng, som har luret den version...

Lidt opdragelse ville måske hjælpe.....

Dernæt FJERNE hans administrative rettigheder til maskinen.... (så kan han ikke ændre på indstillingerne)

Det hjælper ligesom ikke noget du klassificeret visse sider fra hvis han så blot kan kan fjerne den lås igen....

I sidste ende kan du ALDRIG forhindre det alligevel - så gør de det bare hos vennerne....

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 29-05-08 10:37

Hjemme hos os, er der oprettet flere brugere på pc'en.

Dvvs. mine unger kan kun logge ind på deres egen - uden administrative rettigheder.
De går self ikke ind og laver en masse, når jeg er hjemme, men hvad når vennerne er der og jeg ikke er?
På den måde kan de heller ikke gå ind og lave en masse i de filer, der bare er fodbudt for andre end mor.
Gidre heller ikke de ændrer på opsætningen eller lign.
Det forhindrer du også på den måde.

Begræns iøvrigt hans pc tid, så han kommer ud. Bare lige et godt råd. Vi har det sådan, at man skal have været ude mindst 1 time, for at må sidde ved pc'en.