/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
POLEN hjælp
Fra : hawaii7
Vist : 563 gange
100 point
Dato : 28-05-08 17:11

Konen og mig vil gerne en miniferie til Polen, men i næste måned hvor vi kan afse 4 dage er rejserne optaget.
Hvor besværlig eller let er det selv at bestille hotelværelser i Polen?
Kan man kommunikerer på Tysk med et hotel?
Kan man risikerer at køre selv og lade bilen stå ved hotellet?
Bliver den stjålet eller er det ikke så galt mere som det har været?
Hvis nogle har nogle erfaringer med dette vil jeg blive meget glad. Jeg regner mëd en af de kendte steder som danskerne tager til.

Vi skal lige af sted 3-4 dage og slappe lidt af.

Med venlig hilsen
hawaii

Kommentar
Fra : bfksorte

Dato : 28-05-08 17:18

Jeg har to gange været i Warchawa og en gang i GDANSK og kan sige, at Polen er et rigtig godt valg til en miniferie. Jeg har bestilt hotel via internettet uden problemer. Jeg har kommunikeret på engelsk med hotellerne, men mange polakker er bedre til tysk.
Polen har udviklet sig meget de senere år og det er mit indtryk, at man godt kan parkere sin bil uden at det går galt. Der skete virkelig meget, da Polen blev medlem af EU.
Jeg forstår, at I vil køre selv, for ellers kan man flyve meget billigt med det polske flyselskab og der er et udmærket tog og bus i Polen, så det er let at komme rundt med offentlige transportmidler.
Rigtig god ferie

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 110 point
Dato : 28-05-08 17:23

Denne Polak, bosat i Tyskland, lever af at hjælpe med at bestille overnatninger/rejser i Polen:
http://www.polentouristik.pl/

Han har hjulpet både min bror og jeg.
Uden ham skal du opgive credit card numre og det turde vi ikke.

("Auto gestolen...Morgen in Polen...")
Prøv at få hjælp hos ham, Svend

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-05-08 19:34

Som regel er det ikke så svært at få et hotel i Polen, men når i nu kun har 4 dage, ville det da være ærgeligt at skulle bruge en masse tid på at finde et der har plads.
Jeg vil heller ikke mene at det er det store problem med bilen og parkering ved hotellet, mange hoteller har jo også vagter.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-05-08 19:49

Der hvor Szmigielski har fundet Hotel for dig kan du roligt parkere. Svend

Kommentar
Fra : Ravni

Dato : 29-05-08 16:03

Kør til det sydlige Polen i bjergene - her er fantastisk smukt, billigt og total flinke mennsker

der er masser af små hyggelige hoteller - med et smil og lidt humor kan I klare Jer overalt - og det med biltyverier er lidt overdrevet - særligt hvis man holder sig væk fra de helt store byer

de er fra odense kun 11 timer til vores venner i Bytom, og så meget at se at det er svært at sige det ene sted istedet for det andet

Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 31-05-08 08:14

Tak for svaret svendgiversen.
Tak til alle som er kommet med indlæg.

hilsen
hawaii7