/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win xp home medie
Fra : poul_from
Vist : 957 gange
350 point
Dato : 28-05-08 14:53

Er der der nogen der kan hjælpe med installations medie til win xp home uden nogen form for service packs på service packs 1 2 eller 3 må ikke være på

Jeg har kontaktet microsoft men de kan ikke hjælpe

problemstilling
jeg har en computer med gyldig produktnøgle
installations medier har jeg med service pack 1,2 og 3,
men med disse medier kan det ikke lade sig gøre at få verificeret at produkt nøglen er gyldig ( hvilket nøglen er og er verificeret hos microsoft )
og fik oplyst at for kunne verificere produkt nøglen, skal der anvendes win xp home service pack 0 installations medie
hvilket jeg ikke har

jeg håber der er nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 28-05-08 21:56

Prøv at kontakte microsoft, fortæl dem din cd rom er beskadiget, og fortæl dit serie nummer, og det er samme maskine du skal genetablere, da det nok er en oem version du har haft, eller må du google, og se om du kan finde en ad om veje. Men burde kunne løses med microsoft

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 28-05-08 22:07

jeg har kontaktet microsoft der er ingen hjælp at hente

google er ligeledes prøvet inden jeg har postet i dette forum

det kunne være at der var nogen der lå inde med installations cd til den første version af windows xp home uden service packs

computeren det skal bruges til er en HP Pavilion a210dk

evt. der kunne laves en iso eller image der kunne downloades

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-08 20:46

Citat
jeg har kontaktet microsoft der er ingen hjælp at hente

Du skal IKKE kontakte microsoft men HP....

Citat
If you are not able to create a set of recovery discs, you may be able to order a set of replacement discs from HP. HP maintains a stock of replacement recovery discs for several years after the product has been released. However, because of licensing restrictions, HP is only able to provide these recovery discs for a limited time. If your computer is several years past its warranty period, HP may not be able to supply replacement discs for your computer. If this is the case, you can install a new operating system that meets the minimum system requirements of your computer, or, alternatively, upgrade your computer hardware.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=bph07143&lc=en&cc=lamerica_nsc_carib&lang=en&rule=20444&dlc=en&product=351030

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-08 20:48

Recoveryen burde jo ligge på harddisken.....

De andre du forsøger med hører vel ikke til den maskine

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 01-06-08 01:38

hej refi

er forsøgt at rekvirer en disk hos hp, men ej ingen held der heller

under normale omstændigheder ligger installation/recovery på disken det er jeg klar over
men torsken som makinen tilhører har været så smart at installere pro versionen med en ikke så heldig produktnøgle og slettet alle partionerne på disken da han har installeret xp pro

jeg har fået til opgave at rede ham ud af fettefadet, men hans dumhed kommer nok til at koste ham en ny xp home

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-06-08 08:01

Citat
men hans dumhed kommer nok til at koste ham en ny xp home

Ja - Hvis hverken HP eller MS vil/kan hjælpe - så er der kun tegnebogen tilbage....

Kommentar
Fra : NT78stonewobble

Dato : 01-06-08 14:28

Altså hvis han stadigt har produkt nøglen så er det da muligt at finde en iso på netten...

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 01-06-08 19:19

det er jo det jeg ikke kan finde produkt nøglen har jeg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-06-08 19:39

Jeg forstår så ikke at HP ikke kan hjælpe - så gammel er maskinen da heller ikke

Accepteret svar
Fra : aaron

Modtaget 350 point
Dato : 01-06-08 23:02

Hej Poul

Jeg er leveringsdygtig i en XP Home uden servicepacks. Problemet kan være at få overført den - det er en rimelig voksen sag, 576MB. Du kan få et eksemplar uden nøgle, men det skulle jo heller ikke være et problem, når du selv har en nøgle.

/aaron

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 02-06-08 20:55

Citat
det er jo det jeg ikke kan finde produkt nøglen har jeg
Så ser sagen jo anderledes ud, som Refi hentyder til maskinen er ikke så gammel, så siider licens på kabinet

Tror mere man har en ringe ikke helt original udgave som ikke vil opdaterer og er længe om at starte maskine og lige ledes lukke, samt henviser til en ulovlig kopi software, så ud at købe fra ulovlig til lovlig eller en oem udgave

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 02-06-08 22:06

aaron

der ligger et privat indlæg med konakt oplysninger

Godkendelse af svar
Fra : poul_from

Dato : 03-06-08 00:15

Tak for svaret aaron.

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 03-06-08 10:13

Glad for at kunne hjælpe. Tak for pointene. Håber du får løst dit problem.