/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
langsom opstart
Fra : svendmogensen
Vist : 566 gange
100 point
Dato : 28-05-08 12:54

Når jeg starter min HP med vista ( 2 gb ram) synes jeg at den er meget længe om at komme i gang. Der findes et program så man kan slå nogle programmer fra, så den kun starter de nødvendige, ved opstart?
Det er en HP Pavillion med mediecenter, og der kører med garanti en masse programmer der ikke bruges? Hvordan sår man dem fra, så de først starter ved behov??

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-05-08 12:57

i kør kan du skrive msconfig og vælge start. der er der mulighed for at vælge hvad der skal starte op med vista,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-08 14:23
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-05-08 16:22

refi, det kan han da ikke bruge til noget det link, det er jo hvordan man tilføjer/fjerner windows-komponenter, som fx. IIS.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-08 16:28

Ja.....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-05-08 20:14

nu tror jeg ikke han har nogen windows-komponenter, det er nok snare en masse programmer der starter op sammen med windows.

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 28-05-08 20:36

webnoob har ret - og hvilken skal/ kan jeg undvære. 0g hvordan får jeg det sat op, så kun det der er nødvendigt er med i opstart. Komputer for alle havde engang et program de påstod, men de skrev ikke hvilken - er det skype - printerne eller ???

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-05-08 20:40

prøv og skriv msconfig i kør og går ind under start, der kan du prøve dig frem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-08 22:54

Til en begyndelse kan du jo gå i START

Derefter i biblioteket der hedder START og slette alt der ligger der - der behøver INTET at være der.

Når det er gjort kan du gøre som webnoob foreslår....

Skriv msconfig i STARTsøgefeltet - så dukker der kun een ting op - nemlig systemkonfiguration - der kan du så experimentere med HVAD der skal starte....

Men fjern KUN een ting af gangen - og se om det virker....

Brokker den sig slår du den ting til igen på samme måde....

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 29-05-08 13:41

Hvis nu det lykkedes - hvordan skal jeg så dele point mellem jer - spøg til side - foreløbig tak.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 29-05-08 14:15

Du kan IKKE dele point - du giver den der har hjulpet dig bedst.....

Hvis du endelig vil give flere kan du give en her og oprette et nyt spørgsmål til de andre du vil give (et til hver)

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 30-05-08 05:37
Godkendelse af svar
Fra : svendmogensen

Dato : 30-05-08 08:53

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-08 08:58

Selv tak