/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Laaaaaaangsom maskine med vira
Fra : pirt03
Vist : 543 gange
100 point
Dato : 28-05-08 11:38

Har en meget langsom PC - har virus viser det sig.

Vil gerne prøve at undgå formatering og geninstalleringer.

Har skannet med AdAware og spybot: Fandt snavs og rensede. Forsøger at rense med en Trial-version af Kaspersky Internet Security. Den finder en del - også vira - men pcen rebooter så Kaspersky har ikke gennemført en komplet skanning.

Er der overhovedet håb eller skal man bare bide i det sure æble og formatere og geninstallere???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-05-08 11:42

Hvad med dit eget antivirusprogram, har du scannet med det?

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 28-05-08 11:43

Avg har været installeret men ikke opdateret et stykke tid.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-05-08 11:58

Så installerer du den nye version 8.0 eller noget i den retning.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 28-05-08 12:04

Gør dig selv en tjeneste og opret dig som bruger i forum hos Spywarefri: http://www.spywarefri.dk/forum/links/forumindlaeg.htm og stil dit spørgsmål der, det er den bedste mulighed for at rense computeren, du får af forum supporterne link til en hel pakke af oprydnings og sikkerheds programmer, som du skal køre og lægge log fra og ind i forummet, du får virkelig kvalificeret hjælp der og det er gratis

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 28-05-08 12:07

Jeg regnede med at en fuld version af et program (Kaspersky) var bedre end en gratis version (AVG) - eller hva' ????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-05-08 12:16

Den fulde version af Kaspersky er mange gange bedre end den gratis AVG, du har dog også andre muligheder, også gratis muligheder Avast som kan hentes med dansk sprog og Avira kan begge en del mere end den gratis AVG

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 29-05-08 03:45

Foretag en online scan eks. F-secure:

http://support.f-secure.com/enu/home/ols.shtml

Godkendelse af svar
Fra : pirt03

Dato : 15-06-08 10:31

Tak for svaret o.v.n.. Jeg fulgte spywarefris anvisninger for rensning og de analyserede efterfølgende pc'en - uden at finde fejl. Det viste sig at være et lydkort der var stået af + en forkert monteret RAM blok (monteret i diste istedet for første "slot".

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-06-08 11:06

Selv tak, godt du fik løst problemet