/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Alder for jagttegnsprøve
Fra : rasmus9921
Vist : 861 gange
100 point
Dato : 27-05-08 21:29

hej.
jeg ville vide om man kan tage jagttegnsprøven som 15 årig og så bare få den udleveret som 16 årig, eller om man skal være fyldt 16 inden man kan tage prøven.

på forhånd tak
Rasmus

Accepteret svar
Fra : tp6100

Modtaget 110 point
Dato : 27-05-08 21:36

Hej Rasmus,

Jeg fandt følgende på www.jagttegn.dk:

"Personer under 16 år kan tilmelde sig jagtprøven, såfremt de fylder 16 år i prøveåret."

Så ja, vil tro det skal forstås sådan, at du godt kan godt gå op til prøven som 15-årig, og så få jagttegnet tilsendt når du fylder 16.

Du kan jo altid prøve at ringe Jagttegnsekspeditionen under Skov- og Naturstyrelsen:
Tlf: 72 54 24 24 - hverdage 9.00-12.00

Mvh Thomas

Godkendelse af svar
Fra : rasmus9921

Dato : 27-05-08 21:37

mange tak for svaret

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 21-10-08 23:20

Hej Rasmus

Jeg er voksen og har selv taget jagttegn hvor der var 2 15-årige drenge på holdet. Jeg er nu ikke klar over om de fyldte 16 inden eller omkring tiden hvor jagtprøven fandt sted, men det tror jeg helt bestemt. Men måske du også kunne have glæde af at vide at reglen er den at en 16 årig kun må gå på jagt ifølge med voksen (indtil han er 18 - herefter kan han gå alene).