/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Et godt virus program - GRATIS
Fra : carmark
Vist : 1206 gange
50 point
Dato : 27-05-08 21:23

Hejsa,

Efter som min nuværende virus killer udbyder lukker ned, eller rettere begynder at forlange penge efter den 30/05-08 skal der findes en ny. Lige pt. bruger jeg AVG og har været ganske godt tilfredes med dette. Programmet kræver ikke mange resourcer og kostede intet.

Hvad vil I anbefale som erstatning?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-05-08 21:26

AVG 8 er også gratis
http://www.filehippo.com/download_avg_antivirus/

mvh klaudi

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 60 point
Dato : 27-05-08 21:35

Avast kan "snakke" dansk, direkte link her
http://files.avast.com/iavs4pro/setupdan.exe

Kræver registrering, det er gratis

mvh klaudi

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 27-05-08 22:24

Citat
AVG 8 er også gratis
http://www.filehippo.com/download_avg_antivirus/

mvh klaudi

Kan kun anbefales

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-05-08 22:28

Gør som Klaudi skriver, jeg bruger det, det er gratis og jeg er yderst tilfreds.

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 28-05-08 00:41

Det er da utroligt, at saa mange gang paa gang anbefaler AVG. De vil simpelt hen ikke hoere efter. Gang paa gang viser tests, at Avast er langt bedre end AVG. Gang paa gang udtaler alle sikkerhedseksperter, at AVG simpel hen er for ringe. Se de talrige indlaeg i traadene her paa Kandu, www.spywarefri.dk, www.malwarecheck.dk osv osv. Endda udtaler AVGs egen chef, at programmer faktisk ikke er noget videre vaerd!!!

Goer dig selv den tjeneste en gang for alle at skifte til Avast.

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 28-05-08 02:22

http://www.malwarecheck.dk
HADER AT KLIKKE MERE END 2 GANGE PÅ 1 LINK______FORAT BLIVE VIDRESTILLET

men pæn sie-

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 28-05-08 02:23

http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=FREE+KASPERSKY&spell=1
pROGRAMMET ER SOLFT TIL anden side_ MEN SAMME INDHOLD.
kRÆVER DY OPRETTER EN bruger_konto: = serieNO

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 28-05-08 02:25

GLEM LINKET __DET HEDDER NOET ANDER__Som andre kan hjælpe med.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-05-08 06:56

det er sjældent et anti virus program kan stå alene så det er en god ide at kigge ind her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=156

Godkendelse af svar
Fra : carmark

Dato : 28-05-08 10:16

Tak for svaret alle sammen. Jeg har installeret Avast, og det kører umiddelbart fint.
Tak til dig også Klaudi

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 28-05-08 11:36

Vægler du AVG 8 sakl du huske at afinstallere AVG 7 før du installerer AVG 8.
Ammitz

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 28-05-08 12:47

Godt du valgte Avast fremfor AVG.
Der er underligt nok stadig mange AVG-brugere herinde i dette forum paa trods af, at de gentagne gange kan laese, at AVG simpel hen er for daarlig. Endda selv om der er mange henvisninger til tests, udtalelser fra sikkerhedseksperter m.m.
Se bl.a. udtalelserne laengere oppe:
"Kan kun anbefales" og "Gør som Klaudi skriver, jeg bruger det, det er gratis og jeg er yderst tilfreds."
Saadanne udtalelser hoerer inde under nedenstaaende citat fra Spywarefri:

Vi hører ofte: "Jeg er så glad for min virusscanner. Den har holdt alle virus ude". Denne udtalelse skyldes uvidenhed. Når en virusscanner ikke kan fange en virus, ja så mærker man ofte heller ikke, at den eksisterer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-05-08 17:02

Velbekommen

mvh klaudi

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 28-05-08 17:34

Jeg tror personligt at man ikke kan sige, at et program er så meget bedre end et andet.
Har lige læst, at Webwasher som er kåret til det program som kan genkende 99,9% også kan sende ens computernavn og emailadresse
http://www.spywarefri.dk/Forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=3156

Jeg syndes at AVG har tjent mig godt i de sidste 5 år, og det er vel det det drejer sig om. At pcén ikke dykker under pga en virus eller lign.

Spyfus kan du ikke lige finde et link til dette
Citat
Endda udtaler AVGs egen chef, at programmer faktisk ikke er noget videre vaerd!!!

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 28-05-08 17:36
Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 29-05-08 00:32

michael30>
Hvorfor skulle man ikke kunne sige, at et program er bedre end andre. Hvis omfattende test f.eks. viser, at et program fanger langt flere vira, trojanere mm.

Her er linket: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm
2 citater fra denne side:
" Ved frigivelsen af den nye AVG Antivirus 8.0 freeware sagde AVG's tekniske direktør:

"AVG Free yder basis beskyttelse imod virus og spyware. Gratis-udgaven yder ingen beskyttelse mod hackere, keyloggere, spam, phising-angreb samt skadelige downloads som kommer gennem f.eks. MSN. AVG Antivirus 8.0 beskytter ikke mod alle de farer, der ligger på nettet i dag."

"AVG Antivirus 8.0 ** Gratis
Konklussion: Dette er virkelig en light-version af en virusscanner. Den kan dårligt anbefales. Selv firmaets egen direktør siger: "Bruger du længere tid på nettet, er risikoen for snavs større, og derfor kræver det bedre beskyttelse."

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 29-05-08 06:33

Citat
michael30>
Hvorfor skulle man ikke kunne sige, at et program er bedre end andre. Hvis omfattende test f.eks. viser, at et program fanger langt flere vira, trojanere mm.

Her er linket: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm
2 citater fra denne side:
" Ved frigivelsen af den nye AVG Antivirus 8.0 freeware sagde AVG's tekniske direktør:

"AVG Free yder basis beskyttelse imod virus og spyware. Gratis-udgaven yder ingen beskyttelse mod hackere, keyloggere, spam, phising-angreb samt skadelige downloads som kommer gennem f.eks. MSN. AVG Antivirus 8.0 beskytter ikke mod alle de farer, der ligger på nettet i dag."

"AVG Antivirus 8.0 ** Gratis
Konklussion: Dette er virkelig en light-version af en virusscanner. Den kan dårligt anbefales. Selv firmaets egen direktør siger: "Bruger du længere tid på nettet, er risikoen for snavs større, og derfor kræver det bedre beskyttelse."

Ja, jeg tror gerne at den gratis-version ikke beskytter som den skal. Det vil jo også være mærkeligt hvis den var lige så god som den man betaler for.

Som sagt tidligere i indlægget, så har jeg haft avg 7.5 i ca. 5 år nu. Har ikke haft virus eller lign. i nu .... Men det skal også siges at det er den betalte version, og den bliver opdateret hver dag
Og for at være sikker, så scanner jeg også jævnligt med en online skanner
http://sikkerhed.tdconline.dk/publish.php?id=1095

Tror også at denne udgave kan sikre ens færden på nettet. Hvis man ellers vil købe den udgave som man skal betale for

Citat
Only AVG 8.0 Internet Security stops threats before they become a problem
As the nature of threats evolve, so must the nature of protection. As we move from an age of adolescent computer virus writers to an age of highly organized criminals devising ways to steal your identity, credit card information or banking details - all for financial gain, it is more important than ever to stop these things before they happen. Today, all you have to do is open a website or click on a web link to become infected or compromised.

AVG ensures your safety while you search or surf the net, download music, documents and pictures, send emails or instant message by scanning documents, files, Web pages and Web links before you open them. Unlike other security products, our unique software stops the threat before it reaches your hard drive and becomes a problem

http://www.grisoft.com/uk.special-download-new-avg-8-software

Men med sikkerhed, så hjælper et virusprogram ikke 100% uden at man bruger sin sunde fornuft når man server

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 29-05-08 11:28

michael30>
Sorry, men jeg troede, at du talte om AVG Free, da traaden startede med at spoerge efter gratis programmer. Betalingversionen af AVG er vaesentlig bedre end den gratis version om end den stadig er lidt daarligere end Avast. Godt og vel 1%, hvilket faktisk betyder en hel, da der dagligt dukker talrige nye varianter op.
Betalingsversionen af Avast kontra den gratis udgave er faktisk lig med hinanden, hvad angaar detektionen. Det vil sige, at selv gratis versionen finder mere skidt end betalingsversionen af AVG. Endvidere bliver den gratis Avast version ogsaa opdateret 1-2 gange dagligt.

Hvis jeg var dig, saa ville jeg i stedet for Normans Onlinescanner benytte en anden. Som du kan se i testen er Norman heller ikke videre god. Jeg har selv downloadet SuperAntiSpyware i den gratis version. Ulempen ved den er, at du manuelt skal opdatere den, men det er MEGET let. Endvidere har den heller ikke realtime beskyttelse, men det er jo intet problem, naar jeg bruger Avast, som har det. Fordelen ved SAS er, at den har en enorm database og har vaerktoejerne til at fjerne stort set alle eventuelle infektioner blot ved en genstart efter endt skanning.
Proev selv at skanne med den selv om du har betalingsversionen af AVG. Hvis du faerdes vidt omkring paa nettet, saa vil det forbavse mig, hvis den ikke finde et eller andet.