/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Søger Russisk militærperson
Fra : JegKanIkke55
Vist : 651 gange
100 point
Dato : 27-05-08 21:18

På vegne af en veninde søger jeg en russisk militærperson der var udstationeret i Stettin i Polen omkring 1960. Han skulle stamme fra Skt. Petersburg - området.
Har søgt på Google, hans efternavn er meget alm. men fornavnet kan slet ikke findes der.
Er der nogen her der kender til registre i rusland/polen hvor der kan søges....
Eller hvordan jeg griber sagen an....????
Håber der nogen der kan hjælpe mig på vej...

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 27-05-08 21:22

Prøv at kontakte den russiske ambassade i Danmark

http://www.denmark.mid.ru/1d.html

Kommentar
Fra : vith

Dato : 27-05-08 21:41

Russiske fornavne har mange kælenavne, så måske er det kælenavnet du søger på?
Se linket

http://www.geocities.com/Colosseum/Track/7635/names.html

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 27-05-08 22:41

Nu ved jeg ikke med Polen eller Rusland; Men jeg har fundet tyske adresser via de gule sider.

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 28-05-08 03:04

Citat
Eller hvordan jeg griber sagen an....????
Håber der nogen der kan hjælpe mig på vej...

Du skal i GAMLE ''stasi'' arkiver_
det gamle ØST DDR Tyskland kan sikkert hjælpe dig,
men det kræver at DU selv møder op, da de ikke lægger det på nettet.
ELLERS tror jeg ikke du kan finde noget der er brugbart,
MENDMINDRE personen har DK pas/ +++
eller UDSENNDT på den DAnske reheringd vegne
så kan du søge i Danske arkiver_ hvilket jeg IKKE tror du
får LOV TIL______,?

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 28-05-08 03:07

Citat
russisk militærperson der var udstationeret i Stettin i Polen omkring 1960

DOS_______
+

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 28-05-08 13:36

Citat
På vegne af en veninde søger jeg en [B]russisk militærperson [/B]der var udstationeret i Stettin i Polen omkring 1960. Han skulle stamme fra Skt. Petersburg - området.

Det var i koldkrigsperioden. Det var et "lukket land" dengang.

Glem det. I finder ham aldig.

mvh

Smokei

Kommentar
Fra : JegKanIkke55

Dato : 28-06-08 21:58

Tak for svarene fra alle.
Umiddelbart er rådet om at kontakte Ambassaden det svar jeg kan bruge... men kapitalister som de jo er, kræver de sig godt betalt....
Jeg havde forestillet mig om der er nogen her, der kender til russiske søgemaskiner, der ligner vores Krak eller de hvide/gule sider... og hvor man kan bruge de "europæiske" alfabet.

Årsagen til at jeg ikke har kunnet finde hans fornavn på Google, er måske at jeg ikke kender den russiske stavemåde, men kun kender det stavet på europæisk vis...

Jeg hører gerne hvis der skulle være en hjælpende ånd.... eller måske en herboende russer

På forhånd tak..

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 29-06-08 08:49

Det her skulle være en russisk søgemaskine, hvor man kan skrive på engelsk - jeg ved ikke, om du kan bruge den
http://www.ru/eng/index.html

Her er en masse links bl.a. til Dansk- Russisk Forening
http://russlandhandbuch.podolak.net/dansk/