/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kickstart virker ikke altid
Fra : scootergrisen
Vist : 1701 gange
100 point
Dato : 27-05-08 14:03

Hej jeg har justeret tomgangen på min scooter så den virker perfekt når jeg kommer ned til den og den har stået hele natten og er kold.
Så sparker jeg EN gang på kickstarteren også starter den.

Men så når jeg har kørt en tur og stopper og f.eks går ind og handler og skal starte den igen så vil den ikke starte på kickstarteren ligesom før.

Hvordan kan det være at den ikke vil starte på kickstart når motoren er varm ?
Hvor skal jeg justere henne ?

Det er omvendt med el starteren den kan ikke starte når motoren er kold og den kan godt starte når den er varmt selom det hjælper at give lidt gas imens.

Nogen der har nogen gode ideer til hvordan jeg justeret scooteren så både kick og el start virker perfekt ?

Når jeg lige har fået startet scooteren fra kold af og lader den stå og kører på centerstøtteben så når der er gået et minut begynder baghjulet af dreje langsomt rundt så jeg regner ikke med at tomgangen skal have mere gas fordi så drejer baghjulet jo mere rundt.

Accepteret svar
Fra : Spotbot

Modtaget 100 point
Dato : 27-05-08 20:41

Du skal jo indstille den når den er varm, man indstiller ikke en scooter når den er kold..

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-05-08 13:20

Varm og varm altså jeg har da ladet den så i tomgang får jeg justeret den men jeg må lige prøve når jeg har kørt en lang tur så og så om det hjælper.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-05-08 15:04

Så nu har jeg justeret den efter jeg har kørt den godt varm og den starter fint når den er varm. Nu må vi se om den også starter fint når den har stået hele natten.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 02-06-08 13:14

Tja altså hvis jeg juster skruen sådan at den starter første gang men træder på kicken og når man bruger elstart uden at give gas så kommer baghjulet til at kører ret hurtigt rundt når den står i tomgang men det er måske bare sådan det skal være ?
Måske skal det bare være sådan...

Det ville bare være super hvis den kunne starte bare man trådte 1 gang og uden at give gas og uden at baghjulet kører hurtigt rund i tomgang.

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 09-06-08 04:28

Tak for svaret Spotbot.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 10-06-08 19:51

Jamen man skal ikke indstille efter hvor nemt den starter jo, jeg starter personligt selv med gas, fordi jeg har en meget lav tomgang, det jeg synes bedst om at den står lavt, man skal indstille efter hvordan den står og kører når den er varm, ikke hvor nem den er at starte