/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
firewall vista
Fra : hightowernr1
Vist : 555 gange
50 point
Dato : 27-05-08 09:29

hver gang jeg starter min pc op, er min firewall slået fra. Det er garanteret et flueben der mangler, Jeg har prøvet at være inde i indstillingerne, men er lidt i tvivl hvad jeg skal. Og ja, jeg kører Vista
Er der ikke en der vil guide mig???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-05-08 11:29

Hvad har du af sikkerheds programmer ? Måske har du en anden firewall som slår Vista firewallen fra

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 27-05-08 14:36

Jeg kører AVG, og så har jeg forsøgt at kører sygate firewall. Men det havde jeg problemer med at installere, så det er slettet igen. Det var ikke kombatibel med Vista. Jeg har afinstalleret i tilføj/fjern programmer. Så det skulle være slettet.

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 27-05-08 14:51

Siger Vista-sikkerhedscenter at der mangler en firewall eller kan du bare gå ind og se om den er slået fra?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-08 15:41

Citat
hver gang jeg starter min pc op, er min firewall slået fra

Den fortæller dig da også hvordan du slår den til

Ellers går du bare i kontrolpanel - sikkerhedscenter og slår den til.....

MEN HUSK - 2 firewalls skaber ravage - så har du rester af den gamle der derved slår wins firewall fra, må du rense ordentlig ud inden....

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 27-05-08 21:55

Det irritere mig bare, at windows firewall ikke starter automatisk når jeg starter pcén. Der ligger ikke mere af sygate på pcén. Når jeg starter pc op, popper lille vindue op i højre hjørne, at min pc er io fare, og jeg går så den vej ind og sætter den til. Det bare ikke så nemt at holde øje med når børnene tænder pcén.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-08 22:45

Nåååå....

Det er "børnene" der slår den fra

Ja - fildeling osv. virker bedst UDEN

Så er det børnene der skal skiftes ud...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-08 22:46

Du fjerner deres administrative rettigheder og giver dem hver deres login.....

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 27-05-08 23:33

Øhm.. refi, jeg tror altså ikke han mene, børnene slår den fra.. Det er bare hver gang han starter computeren op, den ikke er slået til.. ?

Jeg har faktisk ikke noget svar ..

Du kan Gendanne indstillingerne under fanen avanceret, men kan ikke rigtig finde ud af om det kun er netværksindstillingerne? - Har du prøvet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-08 07:39

Det er da muligt det ikke er det spørger mener - men hvorfor så blande børnene ind i det

Annuller spørgsmålet
Fra : hightowernr1

Dato : 28-05-08 18:45

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
æv...