/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Virtuel hukommelse
Fra : Rikipe
Vist : 580 gange
50 point
Dato : 26-05-08 21:43

Hvad betyder det når der kommer en advarsel om, at den virtuelle hukommelse er for lille?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-05-08 21:55

Virtuel hukommelse er noget Windows styrer og hvis du vil undgå flere advarsler så se denne genvej.

http://www.winhelp.dk/95v4.htm

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-08 21:57

For lidt ram i din pc

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 26-05-08 22:22

Er det under installation af et spil ???

Jeg har oplevet det et par gange når jeg vil installere et ældre spil til ungerne lånt på biblioteket.
Hvis man så åbner mappen i cd´en så er der 2 installations filer.. prøv dem begge.. det løste mit problem

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-05-08 23:24

Ram er hukommelse og ikke virtuel.
Virtuel hukommelse er et stykke af harddisken, som systemet kan bruge, som om det var ram .

Hvis man har ram nok er der i princippet ikke brug for virtuel hukommelse.

Men der er grænser for hvor meget Ram man har og hvor meget systemet kan håndtere. For 32 bit processore er maksimun omkring 3 GB.

Men mange af de dårligt programmerede moderne programmer bruger kræver oceaner af ram. Derfor vil de fleste ikke kunne klare sig uden virtuel hukommelse.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-05-08 01:21

Lidt mere om emnet her: http://hjem.get2net.dk/jkbo/tips/tips_virtuel_hukommelse.htm standard svaret om at du mangler RAM passer langtfra altid, følg beskrivelserne om at øge den virtuelle hukommelse, hvis du har mod på det, så får du det bedste resultat ved at flytte swap filen til et andet drev, læs vejledningerne fra granner01 og undertegnede grundig, det er slet ikke så svært

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 27-05-08 01:24

Her er der billeder og markering med rødt hvad du skal klikke på, og med grønt hvad du skal ændre: http://www.helgec.dk/pagefil.html

Godkendelse af svar
Fra : Rikipe

Dato : 28-06-08 11:08

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-06-08 11:15

Selv tak, jeg håber du fik løst problemet