/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hyundai Trajet 2,7 v6
Fra : KAAaC
Vist : 424 gange
200 point
Dato : 26-05-08 20:32

Hej. har problemer med at den aflader batteriet meget hurtigt,alm musik på cd'en, efter ca 30 min er der ikke strøm til at starten, den kan også finde på at tænde lyset når den holder i carporten, batteriet er tjækket, og fejler ikke noget, holder strøm som det skal, er der nogle som har været ude for den slags problemer med modellen, og hvad der er gjort for at afhjælpe problemerne,så køre rundt med en booster, for at være sikker på at kunne starte, bil er ca 3 år gammel.
Vh KAAaC

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-05-08 21:27

Du har forbundet noget udstyr forkert eller har en lampe tændt heletiden .

Kommentar
Fra : KAAaC

Dato : 26-05-08 21:29

der er kun det orginale udstyr i bilen, der er ikke eftermonteret noget, og der er ikke nogle lamper tændt. Vh KAAaC

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 27-05-08 06:59

Hvis den tænder lyset sådan uden videre, må der være fejl på et eller flere relæer.
Noget må "trigge" så lyset tænder, og det kræver da vist en måling på ledningsnettet.
Hvordan har generatoren det ? Hvis batteriet er i topform og fuldt opladet, burde en almindelig radio eller cd afspiller ikke kunne malke det på så kort tid (medmindre der sidder en eller flere store forstærkere og lapper i sig. Så har du muligvis årsagen der.... )
I "gamle dage" kunne man teste for strømforbrug ved, at demontere stelkablet fra batteriet og indskyde en kraftig prøvelampe mellem kabel og batteri, men i dag er alt så computerstyret, at det muligvis kan skade elektronikken ? Ellers er det en udmærket pejlemetode.

Kommentar
Fra : KAAaC

Dato : 27-05-08 21:09

Den lader fint, og som jeg har skrevet før, der er ikke eftermonteret noget, heller ikke forstærker m.m., har tænkt om det kunne være bundstykket i tændningslåsen, har før haft problemer med det på en anden bil, og der kommer ikke nogle fejlmelding når jeg sætter dianostik på den, så det må være enfejl som kommer og går, måske en ledning fra tændingslåsen, men ved det ikke selv, så håber at kunne få hjælp fra andre ??

Annuller spørgsmålet
Fra : KAAaC

Dato : 26-06-08 22:44

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål