/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
billedsamling
Fra : kivi
Vist : 774 gange
200 point
Dato : 26-05-08 14:55

er der nogen som har et godt råd/program hvor man bare kan lægge billeder ind og de bliver i den rækkefølge som de er lagt ind i jeg har tre mapper som skal bikses sammen til en .har prøvet men så kommer de hulter til bulter de skulle gerne koges ned fra ca 400 til ca 100.
kan man eller skal omdøbe alle billederne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-05-08 15:21

Du starter bare filnavnet med nummer 001 - 002 osv.....

Så liger de i den rækkefølge du nummererer dem.....

Kommentar
Fra : holamik

Dato : 26-05-08 17:31

Adobe Photo album starter edition 3.0

Ligger gratis på deres egen hjemmeside så det er også lovligt...

http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=2977

Kommentar
Fra : iah

Dato : 26-05-08 18:31

http://picasa.google.dk/ er også et rigtig godt alternativ...

Kommentar
Fra : iah

Dato : 26-05-08 18:39
Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 26-05-08 23:30

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, men prøv at tjekke dette program ud. Det er jeg super glad for når jeg har mange billeder der skal uploades.

http://www.snapfiles.com/get/webit.html

Jeg har endda købt licensen og supporten er helt i top.

Du kan se et af mine eksempler her
http://klojs.dk/London/index001.london.htm

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 27-05-08 08:24

jeg glemte at skrive at de er optaget med 3 forskellige apparater og derfor ligger i 3 forskellige mapper som så skal flettes sammen til en

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-08 08:29

Reglen om nummerering gælder stadig

Accepteret svar
Fra : EiHaBr

Modtaget 200 point
Dato : 27-05-08 21:38

Hej
Først og fremmest et spørgsmål, har billedene forskellige navne har du kaldt dem noget eller har de bare de numre som kameraet har kaldt dem, hvis ikke de har forskellige navne kan du omdøbe dem så de bliver liggende i den rækkefølge de er taget.
Nogle almindelige nemme råd.
Man kan markere dem alle i en mappe eller dem man vil (gøre dem aktive).
Dernæst højreklik og omdøb, kald dem et eller andet, f.eks Antons fødselsdag, herefter vil de alle hedde Antons fødselsdag, men vil automatisk få et nummer som de ligge i forvejen altså Anton 1 2 3 4 osv.
Kalder du næste bundt for Brunos rejse vil de ligge efter Antons fødselsdag, også med numre automatisk Bruno 1 2 3 4 osv.
På den måde får de rækkefølge efter dels alfabetisk og numre.
Noget andet er det hvis du vil skrive til hvert billede for så skal du skrive numre ved før teksten altså.
1 Årstidens fest 2 Ankomst til fest, ellers bliver de sat i alfabetisk rækkefølge.
Når mappen har været lukket ned og åbnet igen er de ordnet i rækkefølge som beskrevet.

Har andre bedre supplerende oplysninger et det meget fint, dette er hvad jeg ofte bruger.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 28-05-08 08:11

Tak for svaret EiHaBr.