/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Højskole med filmproduktion
Fra : beotry
Vist : 491 gange
200 point
Dato : 26-05-08 14:40

Hej!

Er der nogle der kender en højskole, hvor der undervises i filmproduktion og filmkundskab, der har undervisningsterminer på ca. 8 uger?
Jeg skal senest være færdig med mit højskoleophold omkring 1. december.
Har været inde og se på bl.a. Askov og Odder, men deres terminer er på ca. 14 uger og slutter først omkring den 20. december. Ellers ser de dog rigtig spændende ud.
HJÆLP!

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 26-05-08 15:02

Du skal helt klart se på Filmhøjskolen i Ebeltoft.

Er ikke klar over, hvor lange kurserne er, men se ad.

Har selv været på sommerkurser der tre gange.
Helt super.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-05-08 18:20

Denne højskole ser også spændende ud, men jeg kan ikke liiige finde ud af, hvornår kurset stopper, men der er en mail adr. så kan jo spørge dem ad

http://www.brandbjerg.dk/1283.aspx

Der er godt nok mange højskoler med det fag

http://www.google.dk/search?hl=da&q=filmkundskab%2Bh%C3%B8jskole&meta=

Kommentar
Fra : beotry

Dato : 27-05-08 15:07

Ja skolen i ebeltoft ser superfed ud, men deres terminer kører 8½ måned, desværre
(men har overvejet at tage et sommerkursus der næste år)

Har også set Brandbjerg, men deres korteste kursus kører 17 uger fra 25. August. Dvs. indtil slutningen af december også. Ellers fint forslag.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-05-08 18:34

I dette link er samtlige højskoler, hvor der er noget med film

http://www.hojskolerne.dk/lange-kurser.aspx?fagord=Film&fagord_id=24

Citat
Hjælp til søgning
Søg lange ophold fra 4 til 40 ugers varighed. Benyt oversigten Fag og emner. Vælg et emne og bestil et katalog fra den valgte højskole.
Få overblik over lange, mellemlange og korte kurser via boksen Kursustyper.
Søg efter kurser, hvis du er usikker på emnet eller hvor lang tid, du gerne vil på højskole.
Klik på linket over danmarkskortet hvis du søger et kursus på en bestemt højskole.