/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook og Internettet fryser
Fra : jansler
Vist : 868 gange
365 point
Dato : 25-05-08 11:00

Hej

Er der en, som kan hjælpe mig? Min outlook og mit Internet fryser ofte. Selv Alt-Delete virker først efter måske 5 minutter.

Ind i mellem får jeg denne bested: Windows Explorer has encountered a problem and needs to close. If you were in the middle.... ja, så gemme den ikke..
Error signature
App.name: Explorer.exe
Appr.ver 6.02900.3156
ModName: NTDLL.DLL
Modver: 5.1.2600.2180
Offset: 000321F1
To view technical information

Til info bruger jeg Office 2003

Jeg glæder mig til at høre om der en som evt. har prøvet det samme og har en god løsning.

På forhånd tak.
Jansler

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-05-08 11:19

Det kan godt nok skyldes mange ting! http://pcsupport.about.com/od/fixtheproblem/a/ntdlldll.htm

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 25-05-08 11:27

Hej

Ja, det tror jeg også, men da jeg ikke er nogen ørn til, hvad jeg skal hente/hvad skal jeg bruge/hvilken udgave osv. så leder jeg efter en, som har pædagogiske evner til at guide mig igennem, på min lave niveau

Hilsen Jansler

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 25-05-08 11:42

Har du undersøgt din PC for malware ?

Prøv at download dette program http://www.lavasoftusa.com/products/ad_aware_free.php

Åbne programmet og kør derefter scanning og slet alt, hvad programmet finder.
Det kunne løse dit problem.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 25-05-08 14:23

Du kan prøve Opera så slipper du for internet explores problemer :
http://www.opera.com/download/

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 25-05-08 14:23

Tak for det råd. Jeg fik da fjernet lidt, men pludselig fryser billedet igen, så der skal nok mere til

Jeg håber at der kommer flere forslag.

Hilsen
Jansler

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 25-05-08 14:31

Der må ligge et eller andet, der blokerer. Hvis du ellers har hukommelse nok.
Går ud fra, at du har "kørt" defragmentering og diskoprydning ?!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-08 16:24

Citat
men da jeg ikke er nogen ørn til

Så start lige med at fortælle om du bruger "visse" trediepartsprogrammer (plug-in o. lign) i din IE....

Fejlen skyldes at et eller andet program (som sandsynligvis er et eller andet du har installeret i IE) forsøger at få forbindelse til NTDLL men fejler - derfor kommer fejlen og programmet lukker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-08 16:25

Det lød lidt "vrøvlet" - håber du forstår hvad jeg mener

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-05-08 16:28

Har du prøvet at tilbagestille din computer, til engang den virkede ?

Ellers tryk kør og indsæt dette:
%SystemRoot%\system32\eventvwr.msc /s
Højreklik på hver kolonnerne til venstre og fjern alle hændelser, uden at gemme.
Lav fejlen, og gå tilbage til logbogen og se hvad der sker.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 25-05-08 16:52

Hej igen

Så har det lige taget mig ½ time at komme på.

Jeg har kørt %SystemRoot%\system32\eventvwr.msc /s men den kommer stadig og siger:
DrWatson Postmortem Debugger has encourtered a problem and needs to close. We are sorry.....

Ofte er min proceslinie helt væk. Kun skyggen af hvor den skulle være så må jeg hive stikket ud og så prøve igen. Så fryser billedet til en forandring. Og der er plads nok og jeg har kørt defragmentering og diskoprydning som det første......

Gode råd til hvad jeg gør nu?

På forhånd MANGE tak.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-05-08 17:25

Jeg er bange for det er noget rigtigt lort du har fået på din puter.
En rigtig træls virus, som kun kan slettes med mange antivirusprogrammer og programmet Highjackthis. De skal alle køre i beskyttet tilstand, så mange timers arbejde venter, hvis jeg skulle havde ret.
Dog kan du prøve at starte i beskyttet tilstand og tilbagestille din puter.
Så overvej, at gemme alle vigtige mails dokumenter mm, og geninstaller windows ? Eller brug de mange timers arbejde og forsøg at rense puteren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 25-05-08 17:35

Hej Palle Hansen

Sikke dog en dårlig besked du kommer med

Jeg skal lige høre dig om hvordan jeg:

Starte min computer i beskyttet tilstand og hvordan tilbagestille jeg den????

Hvad er mange timer for dig?? 1 - 2 - 10 timer? Og står den bare og passer sig selv eller skal jeg være der??

Og mange tak for at du giver dig tid til at hjælpe mig

Jansler

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-08 17:47

Ordner I det selv eller har du lyst til at svare på det jeg spurgte om

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 25-05-08 17:52

Hej refi

Undskyld at jeg ikke har fået svaret dig. Men det har taget lidt tid at komme på igen, igen og så prøvede jeg lige den anden udgave fra Palle Hansen.

Jeg forstår ikke rigtig, hvad du vil have mig til at gøre. Det blev lidt for nørdet til mig. Jeg forstår ikke, hvad du mener med IE og NTDLL. Kan du måske forklare det lidt tydligere? Så er jeg med på hvad som helst

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-08 17:58

Har du installeret trediepartsprogammer (tillægsprogrammer der IKKE normalt hører til IE og Outlook) i IE eller Outlook....

Var det nemmere at forstå....

Det kan være hvilke som helst ting der er beregnet til at "bruge" i programmerne - og som lægger et icon foroven sammen med de andre (i programmerne)

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 25-05-08 18:01

Du sagde da ikke, at det var DrWatson !!!

Prøv at se her: http://www.tuneupadvisor.com/fix-exe.aspx

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-05-08 18:02

Når computeren startes, skal du trykke på F8. Du kan enten holde tasten nede, eller blot trykke gentagne gange på den, indtil du får vist en tekstbaseret menu på skærmen. Vises det almindelige opstartsbillede, har du trykket for sent, og du må så starte forfra for at komme ind til menuen.

Brug piletasterne til at vælge det ønskede menupunkt og tryk enter.
Prøv først: Sidst kendte fungerende konfiguration
Hvis computeren efter genstart ikke fungerer, så må du gentage ovenstående og så vælge:
Fejlsikret tilstand
Her skal du se om dit antivirusprogram vil køre, det tager længere tid end normalt, men lad den skanne hele drev C
Lad antivirus rense det den kan, og genstart så comp. normalt, for at se om den nu fungerer.
Ellers må du ind på http://www.spywarefri.dk/ og få gratis hjælp.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 25-05-08 18:05

Hej igen

Nej, jeg har ikke installeret noget nyt. Problemet er pludseligt opstået og det har efterhånden stået på i en 8 dages tid.

Hilsen
Jansler

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-08 18:16

Det er muligvis blevet installeret uden du har tænkt over det...

Prøv lige at gå i funktioner (i IE) - indstillinger - faneblad avanceret - tryk på NULSTIL IE indstillinger...

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 25-05-08 19:46

Hej igen

Nu har jeg prøvet med F8 men hvordan får jeg mit antivirusprogram til at køre?

Hver gang jeg starter maskineriet kommer den med Windows Explorer has encounted.... og derefter Dr. Watson................. og så låses det hele. Jeg må så hive stikket ud og ind i mellem kommer jeg igennem PT skriver jeg fra en bærbar for nu er den gået helt i FRYS.

Tak for alt jeres hjælp. Et lille godt råd til hvad jeg nu gør????

Jansler

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 25-05-08 19:57

Har du kørt den regcure, jeg henviste til ?

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 25-05-08 20:01

ja

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 25-05-08 20:02

Når jeg starten den, kommer som sagt de to beskeder.Når jeg så har trykket ok, så står den bare med timeglas hele tiden - og der sker intet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-08 20:09

Kan du slet ikke komme i forbindelse med maskinen er der jo kun EEN vej.....

Nyformatering - med det bøvl det nu giver....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-08 20:13

Du kan jo prøve at køre en rep. med din installationscd - for den har du vel.....

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 25-05-08 20:14

Øv ØV - sikke noget Nu slukker jeg maskinen og prøver så i morgen og ser om der er nogle af alle disse herlige råd, som jeg kan komme igennem med.

Tusinde tak. Jeg vender tilbage i morgen.

God aften
Jansler

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 27-05-08 16:13

Hej igen

Nu har jeg haft en hjælper forbi min computer. Det viste sig at jeg havde ADwatch

Tusinde tak for hjælp og tålmodighed til alle.

Desværre kan jeg ikke dele, hvilket jeg meget gerne ville, men giver alle point til refi.

De bedste hilsner
Jansler

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 365 point
Dato : 27-05-08 16:29

Jamen det glæder jeg mig da til....

Men det har ingen virkning med mindre du accepterer en af kommentarerne (tryk lige under kommentaren) og bagefter trykker på send...

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 27-05-08 16:31

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-08 16:34

Takker og bukker