/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Er der nogen, der ved om
Fra : Joans
Vist : 2701 gange
100 point
Dato : 24-05-08 19:10

Er der nogen, der ved om Egekilde vand med brus og citron er sundt eller usundt?

Kommentar
Fra : villo1423

Dato : 24-05-08 19:13

hmm det er ik på den måde usundt men vand med brugs hahah men så har jeg foresten ogs en joke

-
hvorfor drikker direktøren fra fakta ik sodavand

- fordi han ik kan lide BRUGSEN...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-05-08 19:13

Sundt

Kommentar
Fra : Joans

Dato : 24-05-08 19:18

Hej Villo

Den var god, men mit spørgsmål er brus er sundt eller usundt?? Jeg mener mere om man tager på hvis man drikker meget kildevand med brus i??

Tak for jeres svar

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-08 19:20

Mineralvand på flaske er hverken mere eller mindre sundt end det som kommer ud af vandhanen, DR viste engang at boringerne er lige ved siden af hinanden, jeg kan ikke huske hvilken mineral vand der var tale om dengang

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-08 19:22

Hvis du drikker meget vand med brus, så skal du bøvse mere og så er den skid slået ikke sund og ikke usund

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-05-08 19:28

Vand feder ikke ejheller brus

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-08 19:33

Så må det være sundt både med og uden brus

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 24-05-08 19:33

Det er helt bestemt USUNDT for pengepungen,da vand fra hanen smager lige så godt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-05-08 19:56

det feder ikke men brus er kulsyre og det ødelægger på sigt tænderne godt og grundigt.

SKAL du endelig drikke vand med brus så drik af glas - flasken er rent faktisk farligere for tænderne end glas - men det kan du spørge din tandlæge om

altså nej ikke usundt at drikke - men usundt for tænderne ! og det kan af gode grunde ikke fede

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 24-05-08 22:51

Egekilde vand er det rene fup og fidus. Det kommer ikke fra en kilde, men fra en almindelig boring, ligesom det vand du får ud af vandhanen (på nær kulsyren).

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-05-08 00:22

Alt vand kommer fra undergrunden hvad enten man borer sig frem eller naturens egne kanaler Altså hvis vi lige ser bort fra regnvand/overfladevand

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-05-08 00:56

Som beskrevet er langt det meste vand på flasker direkte fra vandhanen og er en enorm stor miljøbelastning grundet transport og plast.
Når man er uden for hjemmet er det i orden med vand på flaske, men hjemme kan man blot lægge nogle flasker tappet fra hanen i køleskabet.

Der er langt mindre kulsyre i det vand man køber nu, det er jo svært at opdrive en god gammeldags Hvid Tuborg der bruser lige så meget som en cola, hvis de overhovedet findes mere.

Mht tænderne er det jo blevet en livsstil at sutte på flasker med Cola hele dagen, det ekstremt høje og også stærkt fedende sukkerindhold (der burde forbydes) kombineret med kulsyren ødelægger de unges tænder

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 25-05-08 08:26

Som beskevet her: http://da.wikipedia.org/wiki/Kulsyre
er kulsyre en ret svag syre, men da der også tilsættes citron,
må drikken være skadeligt for folk med for megen mavesyre.

Rent kildevand indeholder jo også lidt CO2 der forøger velsmag og holdbarhed,
men rigtigt, vand på flasker er spild af resourcer og øger miljø belastningen.
I hvert fald i lande som vort, hvor man endnu kan drikke fra hanen uden at det smager af klor.

Endnu værre er det, hvis man som i USA, kommer isterninger i... Svend

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 25-05-08 11:16

VILLO

Dén, med Fakta vs. Brugsen = ....

(den kræver lige en Brusgenstand....og så vil jeg sove Brusen ud)

Godkendelse af svar
Fra : Joans

Dato : 25-05-08 18:23

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : Joans

Dato : 25-05-08 18:23

Tak for jeres svar..

I ønskes en god søndag

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-05-08 21:24

Selv tak, Svend