/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Hjælp Til silketryk
Fra : hersker1000
Vist : 2455 gange
40 point
Dato : 24-05-08 18:09

hejsa.

vi er 2 gutter der har set nogle gør det selv klip på nettet.
http://www.youtube.com/watch?v=3-Ur8zTEou0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=fIpDiVpU2YQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=6DkJyzEONUk&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Ee_8IMx0uMo&feature=related

og nu kunne vi godt selv tænke os at komme igang men problemet er lidt
at vi ikke kan finde de produkter de bruger i disse film, eller noget
ligendende til fornuftige priser med mindre vi bestiller hjem fra usa,
og vi er lidt bange for moms og skat vil blive meget dyrt.

er der nogle der ude der ved hvor man kan finde disse produkter i et
land nær dk? og gerne et sted hvor vi ikke skal bruge 10.000 i
opstarts priser.

vi har brug for alt det hjælp vi kan få

jonas og svend

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 25-05-08 12:25
Accepteret svar
Fra : Satellit

Modtaget 40 point
Dato : 25-05-08 12:25

I kan få trykramme med rakler, fotoemulsion osv. i en forretning der hedder Spektrum, som ligger på Rådhusvej 2, 2920 Charlottenlund, tlf. 39638500

Jeg har selv arbejdet en del med rammetryk på tekstiler, og det er sjovt men også tidskrævende og ikke helt billigt.

Det tager tid at lave en fotooverførsel til en trykramme, det ser en hel del lettere ud på jeres filmklip end det egentlig er
Til gengæld, når først I har lavet en god trykramme med et motiv, I er glade for, så kan I bruge denne trykramme et utal af gange og lave tryk på hundredevis af t-shirts eller mere. Måske tusinde.

I skal bruge trykfarve, som er beregnet til bomuld, de kaldes pigmentfarver og lægger sig ovenpå stoffet istedet for at synke ned i stoffet og gå i forbindelse med fibrene, som andre typer farver (de reaktive) gør. Sørg for at investere i nogle gode trykfarver, som holder og som ikke bare lige vakses ud eller slides af i løbet af nul komma fem.
Panduro Hobby har helt sikkert nogle gode trykfarver, Spektrum har muligvis til bomuld, men forhandler vist hovedsagelig farver til silkestoffer, I må spørge jer frem. Men hos Spektrum kan I få vejledning i trykrammer og fotooverførsel og der kan I også købe de produkter, I har brug for til processen.

Godkendelse af svar
Fra : hersker1000

Dato : 26-05-08 10:43

Tak for svaret Satellit.