/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
inddækning af elmåler
Fra : ingelh1
Vist : 13334 gange
50 point
Dato : 24-05-08 13:01

jeg har en elmåler inde i min gang, den er ikke særlig pæn at se på, derfor ønsker jeg at skjule den.

jeg har ledt mange steder efter et skab eller en bøjle anordning hvor jeg kan sætte et gardin på ( min mor havde en sådan).

det eneste jeg kan finde er et køkkenoverskab, hvor jeg endda skal skære noget af dybden.

da jeg ikke er specielt handymand er det besværligt.

hullet hvor elmåleren sidder er 35x70 og den rager ca. 18cm ud i rummet.

Er der nogen der kender et sted i kbhns-området, hvor det er muligt at få de bøjleanordninger.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-05-08 13:12

En gardinforretning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-08 13:30

Skær bagbeklædningen af et nøgleskab....

Citat
hullet hvor elmåleren sidder er 35x70 og den rager ca. 18cm ud i rummet.

Det var godt nok en der vil noget

Sikker på du har målt rigtigt

Kommentar
Fra : ingelh1

Dato : 24-05-08 13:34

ja, selvfølgelig er jeg det, den er også en gammel type. Det er et socialt boligbyggeri, så de udskifter ikke noget der virker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-08 13:54

Med den størrelse må du enten bygge selv eller bruge et køkkenskab uden bagbeklædning....

Alternativet er en gardinskinne.....

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 24-05-08 13:55

Der findes toiletskabe der passer til de mål du opgiver.
De er ikke så klossede og da nemme at sætte op.

mvh

Smokei

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-05-08 14:03

når du har målene kan du selv - nogen du kender - eller en hobbybutik lave en ramme (dør eller gardin er dit valg)

en god ide er en let monterlig "dør"

http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=118&a=8373 (blot et eksempel)

kosteskabe og lign skabe egner sig for i øvrigt glimrende og kan findes billigt

toilet skabe også - dem i spånplade til maling er ikke dyre

er der plads til et ikke for dybt skab kan du med held få dig lidt ekstra plads til diverse over og under elmåleren ( ved jeg - been there done that )

held og lykke med projektet

ps... prøv at annoncere på dba - folk gemmer ofte ældre skjulere i kælder og på loft

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-05-08 14:06

faldt for i øvrigt over det her som slet ikke er så ringe endda

http://www.radiatorskjuler.dk/top.asp?type=5

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-05-08 18:57

du - bøjleanordninger lavede man i gamle dage af en ring der blev skåret over (halvdelen foroven den anden forneden) med beslag til at sætte i væggen og et gardin strammet om begge

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 24-05-08 21:48

Hey hey,
Jeg bor ikke i socialt boligbyggeri, men er alligevel udstyret med benævnte målerramme type. Så der er også fattigrøve som bor i hus . . . eller er vi bare 'økonomiske'. En ny målerramme koster kassen!! vi snakker nok omk. 1000 kroner + montering

Hø hø

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 24-05-08 22:07

Der findes faktisk køkkenoverskabe i de mål (næsten) det er måske en lidt dyr løsning, men nem at sætte op uden bagpladen monteret og så er det pænt.
Kontakt HTH eller KVIK køkkener.

Accepteret svar
Fra : k_m_s

Modtaget 50 point
Dato : 25-05-08 19:52

Jeg lavede engang en skjuler af et 5 - 6 mm. paprør jeg skar midt over. Jeg satte nogle faste kroge på indersiden af røret så de var skjulte. Man kan så beklæde røret med hvad man har lyst til. Jeg brugte gogart kort. Det så ret anderledes og fixt ud, syntes jeg

Hilsen
Kim

Godkendelse af svar
Fra : ingelh1

Dato : 25-05-08 20:30

Tak for svaret k_m_s.

Det er anderledes måde at gøre det på også nærmest gratis

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 25-05-08 20:53

God arbejdslyst

Det bliver rigtig flot.

Kim