/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Returnere internetkøb?
Fra : Sygate
Vist : 544 gange
300 point
Dato : 24-05-08 10:17

Hejsa !

Jeg lavede lidt af et impulskøb forleden. nu vil gerne returnere varen.
Den er slet ikke pakket ud endnu.

Først ringede jeg til firmaet for annullere handelen. De sagde at den allerede var afsendt.
Men jeg skulle så give UPS et RMA nummer og nægte at tage imod den.

Men pakken blev afleveret i receptionen på mit arbejde, så jeg nåede ikke at give ham RMA nummeret.

Men jeg ved jo at man som privatperson altid har 14 dages fortrydelsesret når man køber via fjern/internet salg.

Men hvad gør jeg så?

Skal jeg bare strege min egen adresse over og gå ned på posthuset og sende den tilbage til afsender adressen med RMA nummeret på som aftalt med deres kundeservice?

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 24-05-08 10:19

P.s.

kan jeg gøre et eller andet så jeg kan bevise for firmaet at jeg har sendt varen tilbage?
F.eks sende det anbefalet eller lignende...?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 310 point
Dato : 24-05-08 10:23

Du skal selv betale returfragten...

En pakke kan ikke sendes anbefalet, så vidt jeg ved, men en kvittering på den er afsendt kan du få posthuset til at skrive.

Regler om returnering af netkøb

http://www.maclab.dk/forbrugerguide/#fortrydelse

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-05-08 10:25

Du får jo en afsendelseskvittering på posthuset.

Jeg ved ikke lige hvad der står på den da de bruger helt nye formularer i dag, men hvis der på kvitteringen er en stregkode med Track & Trace nummeret kan Du jo sende det i en mail til firmaet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-05-08 10:40

Min søn har lige modtaget en fødselsdagsgave købt over nettet, desværrre var det en forkert størrelse, men inde i pakken var der en formular til at returnerer pakken.

Prøv at ringe til firmaet for at hører hvad du skal gøre, måske der også i din pakke ligger nogle papirer til returnering??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-08 11:03

Du skal sandsynligvis oprette en RMA formular, og så vente på at firmaet reagerer, i mit tilfælde blev der så sendt en adresse label til at sætte på pakken, så retur var gratis for mig, det var en fejl levering og ikke en fortrydelse, men start med RMA og se hvad der sker

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-05-08 14:22

Du ringer til firmaet og beder dem sende en retur label og hvis de ikke selv har skrevet RMA nummeret så gør du det selv og så ringer du til Kurèr firmaet og bestiller en afhentning.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-05-08 15:32

webnoob.... det kan vi da vist kun være enige om.... kl 10.40

Kommentar
Fra : voo

Dato : 24-05-08 23:08

Husk nu at få både varens pris, kort gebyr og forsendelseomkoskerningerne fra forhandleren og til dig retur. Det er det loven giver dig ret til.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 25-05-08 08:44

Tak for hjælpen alle sammen.