/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Nyt hygge-Rygerløn
Fra : jeb3
Vist : 836 gange
50 point
Dato : 23-05-08 14:14

Hejsa.

Nu er det tid til et nyt lille hygge emne til weekenden.

Emd den nye rygepolitik, hvor rygere mange steder skal gå helt ud af bygningen for at ryge, sker der nogle gange dette:

Rygeren går ud 1-2 gange i timen for at ryge en smøg. Det tager længere tid nu, fordi de skal gå længere.
Ofte går de flere ud ad gangen, og derved bliver de også ude længere tid, fordi nu er der nogen at snakke med. Nogle tager skam smøg nr 2.

Nu er spørgsmålet så:
Skal de så have det samme i løn, som ikkerygeren, der sidder på sin pind?
Skal de arbejde længere for at indhente tiden?
Eller hvad?

Hehe et rigtig led spørgsmål, der kan få manges sind i kog

Hygge og god weekend

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-05-08 14:17

Sind i kog? næh
Lad dem ryge og fare

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-08 14:20

Jamen det er jo allerede vedtaget flere steder - de stempler ud....

Så vi gør som i skolerne - 1 time lig 50 min.....

Arbejd 8-8½ time få løn for 7½ - såre simpelt....

Så nej - det får ikke mit sind i kog....

For min skyld kan de være kæderygere....

Men de får kun løn i ARBEJDSTIDEN

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-05-08 14:20

Citat
Skal de så have det samme i løn, som ikkerygeren, der sidder på sin pind?

Selvfølgelig ska de det, ikke rygerne ka da bare gå med ud og snakke

mvh klaudi

PS. Det er idag lige 3 år siden at jeg stoppede med røgen

Kommentar
Fra : LouisaSverige

Dato : 23-05-08 14:21

He he rigtig godt spørgsmål.
Jeg er selv ryger.
Her hvor jeg arbejder betyder det egentligt ikke noget om vi bliver ude i 5 minutter eller om det bliver til 15 minutter, vi skal nemlig sætte vores system på pause når vi forlader vores plads.
Der er bare en vis procent del af vores arbejdstid vi SKAL være idle i systemet, hvis vi kommer under denne procent del alt for tit, så for vi en advarsel og i værste fald trækker de os i løn.

Jeg ved dog ikke hvordan det er på andre arbejdspladser, men her har vi selv indflydelse på vores pauser og hvis man vælger at holde lange pauser hele tiden, så har man jo selv valgt at blive trukket i løn

Min holdning til spørgsmålet er, at rygere og ikke-rygere IKKE skal have samme løn, HVIS rygerene holder mere pause end ikke-rygerne og selvfølgelig også den anden vej rundt.
Ved nemlig herfra at ikke-rygerne holder lige så meget pause som rygerne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-08 14:21

Som RYGENDE chef ser jeg nok lidt anderledes på det.....

Kommentar
Fra : pve

Dato : 23-05-08 14:23

Det er nok lidt svært at gøre den tabte tid op, men umiddelbart vil jeg mene, at de bør "betale" på den ene eller anden måde. Eksempelvis i form af længere arbejdsdag eller mindre løn. Alternativt én uges mindre ferie

Jeg er klar over, at dette sikkert ikke falder i god jord hos en del rygere, men det er vel ikke anderledes and hvis alle udover rygerene fik en ekstra lang spisepause. Så skulle der jo nok lyde et ramaskrig af dimensioner.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-08 14:34

Og mindre i løn til overvægtige - de slider mere på stolene....
Og mindre i løn til kaffedrikkere - det tager tid....
Og mindre i løn til gravide - de løber ikke så stærkt....
Og mindre i løn til de der medbringer mobiltelefon på arbejde - det koster mindst ½ time om dagen....

Tilbage er så det perfekte menneske - han/hun kan så få NORMAL løn...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-08 14:36

Hvis vi fjerner alle med fastløn samt alle på akord....

Hvor mange er der så tilbage

Kommentar
Fra : pve

Dato : 23-05-08 14:39

Citat
Og mindre i løn til overvægtige - de slider mere på stolene....
Og mindre i løn til kaffedrikkere - det tager tid....
Og mindre i løn til gravide - de løber ikke så stærkt....
Og mindre i løn til de der medbringer mobiltelefon på arbejde - det koster mindst ½ time om dagen....

Tilbage er så det perfekte menneske - han/hun kan så få NORMAL løn...
- vrøvl.

Det at slide åp stolen har intet at gøre med om du arbejder 100% eller ej + jeg håber ikke der er for mange stedder hvor man skal løbe. Kaffen kan (endnu) indtages samtidig med at man arbejder de fleste stedder. Privat mobilsnak bør heller ikke være tilladt, og hvis det er er det jo lige for alle.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-08 14:42

Citat
Privat mobilsnak bør heller ikke være tilladt, og hvis det er er det jo lige for alle.

Det er rygning også - de der ikke ryger kan jo bare begynde

Kommentar
Fra : pve

Dato : 23-05-08 14:45

Citat
Det er rygning også - de der ikke ryger kan jo bare begynde
- ja eller vi kan alle stemme Enhedslisten og lave ikke en skid. Argumentationen er ihvertfald på samme niveau.

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 23-05-08 14:51

Citat
Det er rygning også - de der ikke ryger kan jo bare begynde
- helt genialt og tydeligt gennemtænkt argument

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-08 14:54

Ja - lige så uundværligt som mobiltelefonen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-05-08 15:00

Citat
Selvfølgelig ska de det, ikke rygerne ka da bare gå med ud og snakke

Skrev Klaudi, og lad mig tilføje, at disse ikke-rygere kan jo bare begynde at ryge, så de osse kan deltage i hyggesnakken udenfor og væk fra pinden, hvis de er så pismisundelige.

Kommentar
Fra : LouisaSverige

Dato : 23-05-08 15:01

Hold da helt fast mand...

Når man har tænkt lidt mere over det, så kan jeg egentligt slet ikke se problemet i det.
Der er jo slet ikke nogen der forbyder ikke-rygerne at holde lige så meget pause som en ryger.

Som en skrev tidligere ikke-rygerne kan jo bare gå med ud

Kommentar
Fra : pve

Dato : 23-05-08 15:05

Citat
Som en skrev tidligere ikke-rygerne kan jo bare gå med ud
- det er da et totalt hamrende latterligt argument - så skal de jo også trækkes i løn eller lign., da de jo så også arbejder mindre end det de er ansat til.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 23-05-08 15:05

Citat
Der er jo slet ikke nogen der forbyder ikke-rygerne at holde lige så meget pause som en ryger.
- Jo det vil jeg da håbe arbejdsgiveren gør

Kommentar
Fra : LouisaSverige

Dato : 23-05-08 15:10

Arbejdsgiver kan da ikke sige:
du er ryger så du må gerne holde pause en gang i timen
du er ikke-ryger så du må ikke holde pause mere end hver anden time

Hvis lønnen er lige (som den er her hvor jeg arbejde, hvis man overholde idle-procenten) så skal pause-kvoten også være lige

ikke ???

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-05-08 15:14

Citat
så skal pause-kvoten også være lige

Hvorfor dog det?? Det er da passende at vi rygere får lidt goder, da vi ikke skal være her så længe, og i øvrigt kommer man ingen vegne med milimeter-retfærdighed.

Skal man så osse tildeles arbejdsfri tid på arbejdet, fordi man ikke skal tisse og skide lige så meget som de andre osv osv

Kommentar
Fra : LouisaSverige

Dato : 23-05-08 15:17

he he, ja okey god pointe
Jeg bøjer mig i støvet

Vil gerne sige tak til Ysseven, som fortalte mig om denne side, den er helt fantasktisk

Kommentar
Fra : pve

Dato : 23-05-08 15:21

Citat
Skal man så osse tildeles arbejdsfri tid på arbejdet, fordi man ikke skal tisse og skide lige så meget som de andre osv osv

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-05-08 15:22

LOOL Og vi herrer ...hvorfor skal vi straffes fordi vi ikke menstruerer. I smukke piger triller jo på potten og skifter en raket ud i ny og næ

hehehe Skal nok stoppe, men inden, så skal jeg lige fremføre, at er der noget som rager mig mindre, så er det dette pausepladder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-08 15:26

Problematikken ligger ikke i om folk ryger eller ej....

Den ligger i lovgivningen der FORHINDRER arbejdsgiveren i kreative løsningsmodeller for det personale der nu en gang er der....

Der er MASSER af arbejdspladser hvor rygning slet ikke ville være noget problem.... Der har man nu SKABT et problem...

Bare se værtshusene - gæsterne flygter....

Lad dog folk ryge hvis de arbejder et sted hvor det ikke generer....

Den med rengøringspersonale osv. holder ikke - de fleste ryger nok også og gør de ikke kan man jo blot sætte en ryger på opgaven....

Eneste løsning....

Forbyd salg af tobak til alle.
Gør det receptpligtigt for folk født efter (i dette tilfælde) 1992 - dermed ophører det af sig selv om 50 -60 år, da ingen (eller kun ganske få) nye rygere kommer til....

At begrænse friheden for allerede rygende han INTET formål - udover at gøre dem småkriminelle...

Accepteret svar
Fra : LouisaSverige

Modtaget 50 point
Dato : 23-05-08 15:27

Jeg vil ellers sige denne 'diskussion' har lige reddet hele min arbejdsdag
Vi har intet at lave og jeg sidder og læser op for mine kollegaer, som er ved at falde ned af stolene af grin LOL

Så for min skyld behøver du ikke stoppe

Kommentar
Fra : LouisaSverige

Dato : 23-05-08 15:28

Godt ord igen refi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-08 15:29

Har ALTID kun gode ord

Kommentar
Fra : pve

Dato : 23-05-08 15:30

Citat
Problematikken ligger ikke i om folk ryger eller ej....
jo det er jo lige præcis der den ligger og absolut kun der. Hvis de ikke røg var problemet vel ikke tilstede ?

Citat
Lad dog folk ryge hvis de arbejder et sted hvor det ikke generer....
- og hvem bestemmer hvor det er ?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-05-08 15:30

Så blir I trukket i løn Louisa. I kan da ikke arbejdsgiverbetalt sidde og grine i arbejdstiden

Kommentar
Fra : LouisaSverige

Dato : 23-05-08 15:31

ja vi ved det godt, men i dag tror jeg ikke vi bliver trukket, for cheffen er med

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-05-08 15:33

jaaaa..du det er garanteret bare en leder, som osse har sin chef. Så sidder vedkommende og leger julemand for en andens penge.... Hvad er det for en moral at have

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-08 15:39

Citat
- og hvem bestemmer hvor det er ?

Det gør de da i fællesskab - men de MÅ jo ikke....

Citat
jo det er jo lige præcis der den ligger og absolut kun der

Nå ja - den ligger i at ikke-rygerne ikke vil indordne sig

Kommentar
Fra : LouisaSverige

Dato : 23-05-08 15:41

Moral...

ja det kan der være noget om, men om fredagen er her altid meget stille, så det er begrænset hvad vi ellers kan give os til

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-05-08 15:43

I er tilgivet...hyg jer, og god weekend...

Kommentar
Fra : LouisaSverige

Dato : 23-05-08 15:45

mange mange tak og i lige måde

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-08 15:46

Citat
så det er begrænset hvad vi ellers kan give os til

Ud og ryg

Kommentar
Fra : LouisaSverige

Dato : 23-05-08 15:49

he he, tro mig vi har været ude en del flere gange en normalt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-05-08 15:57

Det må være ansvarspådragende, når jeres arbejdsgiver ikke holder jer beskæftiget, og at I derfor øger jeres tobaksforbrug. Jeg ville øjeblikkelig anlægge en retssag

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-05-08 16:00

I kræver 1 mioDKK hver, men ved et hurtigt forlig, så kan I acceptere 100.000 DKK, hvis han skriver checken inden I går hjem idag.

Kommentar
Fra : LouisaSverige

Dato : 23-05-08 16:04

hmm, det var faktisk noget man kunne overveje

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-05-08 16:07

Jaaaa det er med at se mulighederne

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 23-05-08 16:12

Kæmpe smil til jer alle fra en tidligere stor-ryger nuværende ikke-ryger- LIGELØN for ALLE uanset om man er ryger eller er ikke ryger er Quinde eller mand.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-05-08 16:51

Citat
LIGELØN for ALLE uanset om man er ryger eller er ikke ryger er Quinde eller mand.

Enig, men de som er smukt solbrændte, af hunkøn og er charmerende, må gerne få lidt mere thi hi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-08 16:58

Hvorfor skal somalierne nu blandes ind i det her

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-05-08 17:04

Hallå...jeg skrev solbrændte...ikke afbrændte

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-08 17:07

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-05-08 17:07

Uden for nummer...se en herre afklæde en dame........... med en gravko Godt boldøje

http://www.break.com/index/woman-stripped-by-mechanical-shovel.html

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-05-08 17:16

Privat surfing i arbejdstiden og mobilos er nok et langt større problem, for ikke at tale om at personalet måske er længere om at skide. Apropos er det et tilbageskridt til før i tiden hvor arbejderne skulle spørge om tilladelse til at gå på lokum.

På mit job går ikke-rygerne ud for at trække lidt frisk luft når vi andre er færdige med at ryge, så får de også de små pauser som er fremmende for arbejdsindsatsen, og ledelsen er ligeglade.
Alt røg her skal ske udendørs, dog må vi gerne indenfor matriklen.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 23-05-08 19:40

jeg syntes den debat om rygning er fuldstændig vanvittig, skal de stakkels rygere nu punkes igen fordi de lige smutter ud og ryger en smøg i ny og næ , mens ikke rygerne sidder og får ondt i r.... de kan da som der tidligere er skrevet bare gå med , få en hyggelig sludder med kollegaerne og nyde lidt pause, det er da vigtigt at koble fra på arbejdet engang imellem om man så bruger det til at ryge eller sidde og tjekke mails eller hvad man nu finder på .

denne debat om rygning er ligeså skør som tørklæde debatten. 2 åndsvage forslag der ikke hører hjemme nogen steder.

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-05-08 20:53

Citat
2 åndsvage forslag der ikke hører hjemme nogen steder.

Bortset fra det, så har disse 2 forslag INTET med hinanden at gøre.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 23-05-08 21:07

Citat
skal de stakkels rygere nu punkes igen fordi de lige smutter ud og ryger en smøg i ny og næ , mens ikke rygerne sidder og får ondt i r.... de kan da som der tidligere er skrevet bare gå med , få en hyggelig sludder med kollegaerne og nyde lidt pause,
- hvorfor er de nu stakkels ? Er det fordi de holder fri i arbejdstiden ? eller fordi ikke-rygerne ikke gider tvivnges til at holde pause med dem så de kan retfærdiggøre at holde rygepauser ?

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 23-05-08 23:47

[Enig, men de som er smukt solbrændte, af hunkøn og er charmerende, må gerne få lidt mere thi hi CITAT]

Ja en smule charme + farve skader ikke. Helt enig.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 24-05-08 10:14

klumme>> jeg ved godt rygerpolitik og tørklædeloven ikke har noget med hinanden at gøre men min pointe var at de er lige dumme . andet var det ikke

pve>> ja gu syntes jeg de er stakkels , de er da jagede folk der snart ikke må ryge nogen steder. hvis man virkelig mener der så alvorligt at der ikke må ryges nogen steder så burde man helt lade være med at fremstille tobakken og sælge det på et hvert gadehjørne. jeg kan ikke se at en ryger er mindre produktiv på en arbejdsplads fordi de går ud og ryger en smøg i ny og næ, når bare de passer deres arbejde. for du kan ikke bilde mig ind at en der ikke ryger laver mere end en ryger .

chicapigen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-05-08 10:40

En ryger er først uproduktiv hvis han får fysiske mèn, heraf nedsat lungefunktion, eller er kæderyger der konstant skal holde øje med en smøg der ligger i et askebæger og ryger sig selv, eller er piberyger der lægger en højere tidsforbrugende videnskab i at rense piben og stoppe den på den rigtige måde.

Jeg har røget meget pibe engang og det kræver faktisk meget arbejde hvis man ikke skal ødelægge fornøjelsen for sig selv eller omgivelserne.

Fint at unge nyansatte kolleger ikke ryger, men til gengæld fatter mange af dem ikke en hujende fis når vi andre kommer med en kollegial pæn påtale om at de altså ikke behøver at tale privat i mobilen 10 minutter hver time, langt mindre tid end vi andre bruger på en smøgpause.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-08 10:54

ALLE halve løsninger giver problemer....

Skal disse løses kræver det TOTALFORBUD....

Og så er det ligegyldigt om vi taler rygning, tørklæder, gulpladebiler eller andet....

Enhver mulighed for undtagelse fra forbuddet skaber KUN kreative ideer for dem der VIL bryde det....

Næste bud bliver kørselsforbud for handikappede med offentlige transportmidler - de sinker kørslen

Privattrafik på offentlige veje kun tilladt med offentlige transportmidler ugens 5 første dage - sikke en plads der bliver til lastbiler og sikke en masse penge vi sparer til nye veje

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 24-05-08 13:26

refi>>>> jeg er helt enig med dig . du formulerer det så det er til at forstå .

hokus pokus løsninger er ikke iorden, manden der har lavet rygeloven sidder gud hjælpe mig selv og ryger på sit kontor

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-05-08 13:53

Citat
manden der har lavet rygeloven sidder gud hjælpe mig selv og ryger på sit kontor

Hvad hedder han??

Kommentar
Fra : pve

Dato : 24-05-08 15:13

Citat
refi>>>> jeg er helt enig med dig . du formulerer det så det er til at forstå .
- ja firkantet og urealistisk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-08 15:16

Ja - der er jo ingen grund til at køre i "ring"

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 26-05-08 08:56

Chica... hehe... spørgsmålet var såmænd sat, fordi jeg selv synes det er sjovt, at starte en diskution, hvor der er noget at duskitere. Det er ikke så skide sjovt, hvis alle bare er enige.
Det er vi trods alt ikke her.

Vi havde diskutionen på campingpladsen her i weekenden, det var ligefør der både belv slagsmål og skilsmisser. Nogle emner kan virkelig få folk op at køre.
Vi har en lille cafe-bistro ting i nærheden at campingpladsen, hvor man stadig ryger. De VIL ikke lave rygeforbud, med det er så langt ude, så tror sgu ikke kontrollanterne kan finde derud.

Min egen holdning er, det er skam helt ok at ryge. Deet er en privat sag, ligesom det er min privatsag, at jeg har lavet rygeforbud hjemme, i bilen og campingvognen + FORTELT, hvad mange er fortørnede over.
Vi har mistet venner pga rygeforbud, og på camping spiller vil visse ikke spille kort i vores fortelt, fordi de ikke må ryge der.
Deres problem.

Men mht arbejde....
Det er helt ok at gå ud at ryge efter min mening. hellere det, end inde på mit kontor, men så skal lige siges, at storrygerne,. og dem der holder 20 min lange pauser.... Så kan jeg godt lide de der udstemplingmodeller. Det er da en kanon idé.

men det lykkes da at skabe en debat med det spørgsmål, hvad der var meningen.
Der findes da heldigvis ikke et perfekt svar.

Håber i har hygget jer med det :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-05-08 09:01

Citat
Håber i har hygget jer med det

Ja - det blev da til et par pakker

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-05-08 09:01

Citat
Der findes da heldigvis ikke et perfekt svar

Det da ved Gud der gør

http://www.kandu.dk/spg121743.aspx#1380422

Og hvis du er interesseret, så staves det diskussion, og ikke diskution. Er du ligeglad, så er jeg osse LOOL

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 26-05-08 09:10

Citat
Og hvis du er interesseret, så staves det diskussion, og ikke diskution. Er du ligeglad, så er jeg osse

Der skal ikke være komma før: og ikke diskution.
Osse staves: Også

Altid rart at rette andre :)

Måske skal vi have tilføjet en rød rettepen, som vi kan klikke på, og sidde og lave røde streger og rette stavefejl?

Ja Klumme... jeg er sgu ligeglad.
Jeg er nemlig så heldig at være et menneske, der ikke er perfekt. HUUURRAAAA for det

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 26-05-08 10:54

jeg er heller ikke perfekt, og jeg syntes også rygning er en privat sag, men når det begynder at komme som forslag at rygere skal arbejde længere osv så må jeg melde pas for jeg kender også ikke rygere der ikke selv er for fine i kanten med hvad de laver i deres arbejds tid eller mangel på samme , men jeg vil give dig ret i det kan skabe en forfærdelig diskussion og en diskussion vi nok aldrig bliver enige om .

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-05-08 11:03

jeb3

Du blir hurtigt sur hwa... Jo der skal komma før: og ikke diskutionnår jeg skriver det, og osse er valgt med vilje, da det er nemmere at skrive. Men dit "diskution" er ikke bevidst valgt, og ej heller en slåfejl, men klart skrevet p.gr. af uvidenhed, hvilket du bare skal fortsætte med, hvis du vil, men du behøver skam ikke blive tøsefornærmet.....det virker barnligt LOOL

Citat
Måske skal vi have tilføjet en rød rettepen, som vi kan klikke på, og sidde og lave røde streger og rette stavefejl?
Jøsses..... Det går dig dælme på hwa LOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-05-08 11:09

Ny vurderingsmetode i menneskekendskab. Åhhh du er bare go jeb3

Scene: Mand møder kvinde.........

1. Daws.. skal vi ha en drink?

2. Det ved jeg ikke rigtig.

1. Hvorfor ikke?

2. Stav lige til diskussion

1. Hvorfor det.

2. Jo hvis du staver det forkert, så er du et perfekt menneske

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 26-05-08 11:38

Klumme... er såmænd ikke fornærmet... Skriver skam med et smil om munden,
men hvis du kan sige, der skal være komme før: og ikke diskution, hvad der jo ikke er en sætning, da der mangler et udsagnsord.... så kan jeg også sige diskussion staves diskution.

Og helt ærligt... Så findes det perfekte menneske vist ikke, og hvis det gjorde, og tilfældigvis var en mand, så ville jeg hverken eje eller have ham.

men har da heldigvis en, med en del fejl og mangler (håret mangler der da noget af efterhånden hehe) Men ikke maven.

Den røde rettepen var ment som et tanke-eksperiment, da mange virkelig har travlt med at rette andres fejl herinde på kandu. Det er nu ikke alle der er lige gode udi i stavelsens kunst, eller den danske sprog, der jo er en svær en. Det kan også være en simpel tyrk-fejl :)

Så nej... no hard feelings... og er skam ikke det mindste fornærmet, men barnlig??? Det tager jeg som et kompliment:
Vær altid barn med barnesind, så får du mange venner.
Luk aldrig i dit hjerte ind en ven du ikke kender.

Os barnlige, tossede, mærkelige og sære mennesker har det meget sjovere, er jeg overbevist om.

Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 26-05-08 11:53

Tak for svaret LouisaSverige.

Det var lige meningen med dette hyggespørgsmål, at redde en dag, at skabe lidt at snakke om i hjemmene, et eller andet, der kan rykke os ud af vores hverdag.

Derfor går du pointene

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-05-08 11:53

Nååå det var godt. Jeb... Jeg har også det, som kaldes den kunstneriske frihed. Den kan jeg dække mig ind under, hvis min stavning af osse og kommateringen ikke er i overensstemmelse med reglerne.

Men du får det straks sværere ved at køre diskution under dette, da din stavemåde er den mest almindelige forkerte måde at stave diskussion på.

Men jeg vil påstå, at du herefter kun staver diskussion rigtigt, eller påberåber dig din kunstneriske frihed til at stave det forkert. Skulle nogen stille sig tvivlende over for dette faktum - faktum er at du nu indiskutabelt godt ved hvordan det staves - kan du bare henvise til denne tråd

Kommentar
Fra : pve

Dato : 26-05-08 11:54

Hører en "privat sag" hjemme på arbejdspladsen ?

Kommentar
Fra : LouisaSverige

Dato : 26-05-08 12:30

He he mange tak for det

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 29-05-08 08:08

pve en privatsag på arbejdspladsen??

Vi er jo komplekse mennesker.

hvem kan dog skille privat og arbejde ad 100 %