/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Undervandsfoto??????
Fra : 3773
Vist : 735 gange
50 point
Dato : 04-03-03 14:14

Nogen forslag til et (helst billigt) kamera til undervandsbrug (svømmehal). Film? Digital?
Har forsøgt mig med Bilka's engangs-undervandkamera, men der er ikke lys nok i svømmehallen, så det duer ikke.

Det skal nok nødvendigvis være et eller andet med blitz, eller speciel film eller hvad ved jeg. Jeg aner intet om foto.

Kommentar
Fra : xsnp

Dato : 04-03-03 16:20

der er nok ikke så mange billige mulligheder når det handler om undervandsfoto.
jeg har brugt forskellige af éngangs kamerarne og nogle af er faktisk ret gode,(har taget nogle gode billeder på koh-samui) så det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : thes

Dato : 04-03-03 16:49

Kodak engangskamera er okay til foto i svømmehal
du kan se et foto her der er taget med Kodak engangskamera,
http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=14928

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 04-03-03 17:38

Man kan købe en vandtætpose til sit spejlreflexcam. jeg har ikke selv prøvet det men har set pic fra et. og det virker. de kan fåes i fotobutikker måske på bestilling.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-03-03 09:04

Hej Thes, hvilket kamera brugte du? Det jeg havde fået havde ingen blitz, men en lysfølsom film. Alle billederne, såvel over som under vandet blev sorte.

Merlin så jeg, havde "noget undervands-noget" til 1500,- Kan man ha' en anelse om at sådan noget duer?

Kommentar
Fra : thes

Dato : 06-03-03 15:07

det lyder som der har været noget med det karmera du brugte,
hvis de har Fujicolor QuickSnap Waterproof det er nok et af de beste engangskamera til undervandsfoto, ved ikkeom man kan få det i her i dk, hvad hedder det kamera Merlin har, og har du nogle oplysninger om det :)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-03-03 08:31

Næh, så det bare på hylden.

Men der dersens Quick-snap, er den med blitz?

Kommentar
Fra : thes

Dato : 07-03-03 13:11

ok,,,, Ja der er blitz på Fujicolor QuickSnap Waterproof :)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-03-03 13:25

Det er sgu nok der jeg har bøffet Thes. Det kamera jeg forsøgte mig med var uden blitz. Men en fotokyndig sagde til mig at hun troede det også duede indendørs i kunstlys, idet filmen var "hurtig" (kan det passe med 400 ASA, eller sådan et eller andet).

Men din konklusion, hvis det skal være billigt, læser jeg som: Engangs- undervands- med blitz kamera, ikk'?

Accepteret svar
Fra : thes

Modtaget 50 point
Dato : 07-03-03 15:02

jo, hvis det skal være billigt : )

Godkendelse af svar
Fra : 3773

Dato : 07-03-03 15:11

Tak for svaret thes.

Det er det nødt til, når man er på røven.

Jeg har prøvet at kigge efter slige undervands- engangs- osv på nettet og kan ikke rigtig finde nogle, men man falder vel over nogle på et tidspunkt.

Tak for god snak.