/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Resize af partionering
Fra : Lion36
Vist : 651 gange
300 point
Dato : 22-05-08 20:50

Jeg bruger Partition Magic (PM) når jeg vil ændre på mine drev størrelse m.v.

Jeg er dog løbet ind i et problem da jeg ville resize mit C-drev til dobbeltstørrelse.
PM gennemløber 5 tasks, men løber ind i problemer og kommer med følgende fejl;

'Operation is to be performed on a hard drive not visible from boot mode'

Jeg har ikke før haft problemer med at ændre med programmet, senest da jeg fik en ekstern HD for små 3 måneder siden, gik det hele som de skulle.

Hvad er galt og hvordan løser jeg problemet?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-05-08 21:01

Hvis du har dit styresystem kørende på C:, så vil programmet nok ikke ændre partitionen.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 23-05-08 01:34

Jeg bruger den gratis GParted til den slags, den kører live fra CDen uden at Windows startes, jeg har ikke oplevet at den ikke kunne udvide eller krympe et drev, måske en mulighed hvis ikke her kommer nogen med forstand på Partion Magic: http://gparted.sourceforge.net/livecd.php
Du vil udvide til dobbelt størrelse, har du prøvet at gøre det ad flere omgange, og ikke på en gang ?

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 23-05-08 07:44

Problemet er, at jeg før uden problemer har kunnet udvide mit C-drev, dog aldrig i den størrelses orden som jeg forsøger med nu (10 GB), så jo det var måske en idé at prøve med f.eks. 2 GB i første omgang.

Lad mig dog alligevel høre om der er flere forslag.

Godkendelse af svar
Fra : Lion36

Dato : 23-05-08 16:11

Tak for svaret o.v.n..

I stedet for at tage 10 GB i eet hug, prøvede jeg at flytte 2 GB, her var der ingen problemer.
Så efter 5 flytninger nåede jeg alligevel mit mål.

O.V.N kommer tættest på med en besvarelse, i det der blev spurgt om jeg havde prøvet med mindre bidder - og det hjalp som bekendt - tak for det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-05-08 16:15

Det jo nok fordi PM skal bruge en masse TEMP plads når der skal flyttes så meget data, og hvis der så ikke er nok plads kommer fejlen!
Måske!

mvh klaudi

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-05-08 17:44

Selv tak, godt du fik lavet udvidelsen