/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Musik, spredt over hele PC.
Fra : epidedymittis
Vist : 650 gange
145 point
Dato : 22-05-08 17:43

Hej.

Jeg har i mit iTunes ca. 40GB musik. Denne musik ligger samlet i iTunes, men er ellers spredt for ALLE vinde på computeren.

Det ligger altså i mange forskellige mapper.

Hvordan samler jeg nemmest det hele, ét sted (f.eks. på en ekstern harddisk), så jeg beholder alt musikken, som den er i iTunes?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 155 point
Dato : 22-05-08 17:57

Du går bare ind og søger på hele i stifinder - dernæst flytter du det den finder til den mappe/disk du nu vil bruge....

søg på alt lydrelateret mp3 osv....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-08 17:59

Jeg er endda lige ved at tro at iTunes også kan flytte filerne FYSISK - er dog ikke ikker da jeg ikke bruger den selv.

Men billedprogrammer kan da....

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 22-05-08 17:59

Så finder den bare også alle mp3'er fra spil og programmer.. Og det skal jeg ikke bruge..

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 22-05-08 18:00

iTunes kan sikkerhedkopiere filerne til DVD'er, men ikke til andet end DVD'er.

Altså ikke til en ekstern HD, så vidt jeg ved!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-08 18:01

Nej - men et eller andet sted skal du jo starte - den er ikke så klog a¨t den kan se om det er noget du vil høre

Prøv nu lige om iTunes ikke kan.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-08 18:02

Citat
iTunes kan sikkerhedkopiere filerne til DVD'er

Bingo....

Så bruger du bare en RW-skive og lægger dem på harddisk bagefter - hvis den ikke selv kan finde ud af det...

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 22-05-08 18:04

Citat
Bingo....

Så bruger du bare en RW-skive og lægger dem på harddisk bagefter - hvis den ikke selv kan finde ud af det... [Blink]

Min brænder virker ikke mere.. Det ville nok også ta' lidt lang tid.

Der er nok ingen anden udvej, end at flytte mapperne manuelt.. - altså via stifinder..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-08 18:05

Ja - ½ komputer er svær at arbejde med....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-05-08 18:32

Hej

Du kan bruge MediaMonkey, der kan du angive hvilke mapper der skal skannes,
det gør man i "File>Add/Rescan Tracks to the Library",
når det er scannet vælger du i venstre side "Library>Location>HD: C>All, højreklik og vælg Send To", her kan du vælge Move, Copy osv.
MediaMonkey kan hentes her:
http://www.filehippo.com/download_mediamonkey/

mvh klaudi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-08 18:35

Ja - det kan du også i stifinder - bare lad være med at søge i dine spil

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 23-05-08 11:42

Tak for svaret refi.

Der er nok ingen nemmere måde at gøre det på.

Det fungerer nu også OK.

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 23-05-08 12:08

Det har jeg gjort på et tidspunkt, men så skete der det, at iTunes ikke umiddelbart kunne afspille de numre jeg havde flyttet. Gider du fortælle om du har nogen problemer med det?