/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Sony videokamera
Fra : hawaii7
Vist : 767 gange
100 point
Dato : 22-05-08 12:55

Hej alle sammen.
Jeg er ved at se på et nyt videokamera og har førhen haft JVC, men forohandleren siger at Sony er godt. Jeg har kig på en model der hedder DCR-SR55E og så er der nogle der hedder HDD en model HDR-SR10E med AVCHD. Alle disse tekniske udtryk er det tegn på et kamera med et bedre billed?

Kan man risikerer at købe Sony videokamera med harddisk?

Jeg har altid sværmet til JVC, da det er et godt mærke og alle menuerne er på dansk. På Sony er de på engelsk.
Kan nogen fortælle noget godt eller skidt om disse modeller heller i det hele taget mærket Sony.

det skal bl.a. bruges på sommerferien og en del optagelser indendørs bagefter.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 22-05-08 13:44

Jeg ville vælge Sony. Næsten ligegyldigt hvad man køber af Sony så synes jeg, at det bare virker. Det er derimod ikke min erfaring med JV.

Jeg har selv også overvejet et HDD-kamera, men jeg må indrømme, at det med at have noget på enten PC eller HDD gør mig lidt nervøs. Jeg vil gerne have det på bånd for en sikkerheds skyld.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 22-05-08 13:44

Der skulle stå JVC. Ikke JV.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 22-05-08 16:34

Jeg har et Sony TRV-725E. og , har haft det i 7 år. Det tager fremragende digitalfilm på bånd.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 22-05-08 17:05

Jeg købte et Sony Video 8 Handycam for år tilbage. Det har virket fint i en årrække, men ikke været brugt i et par år. Da jeg så skulle bruge det igen, kunne det end ikke vise tidligere optagelser, men det kunne rep. for et par tusinde. Jeg har derfro købt et JVC med HDD for to år siden. Tager fremragende billeder, og så er det 1.000 gange nemmere, at får det lagt over på PC/DVD. Alle tiders!
Jeg står nu med en konfirmation, som er optaget på bånd, som ikke kan vises - surt!

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 22-05-08 22:00

Har selv et Sony dcr pc55 (Mini DV), og er yderst tilfreds. Det er mit første Sony kamera, og her tror jeg, at jeg bliver også i fremtiden. Fik det anbefalet af en kollega, som også havde det. Efterfølgende har jeg erfaret at, jeg faktisk aldrig har hørt om nogle, der havde fortrudt at købe et Sony kamera.
Tdligere var min indstilling nok, at Sony bare var et mærke som alle andre, men i dag har jeg fundet ud af, at det er altså virkelig kvalitet.

MVH

Accepteret svar
Fra : Sandvad261

Modtaget 50 point
Dato : 25-05-08 21:51

Du skal holde dig LANGT væk fra JVC, Det bedste du kan købe er SONY eller Panasonic, Jeg har ret gode erfaringer med Panasonic, for det var med et sådan kamera jeg startede min lille forretning, og der gjorde det virkeligt godt, der var aldrig bøvl med det, så købte jeg et semi.prof kamera en SONY, og det var nu heller ikke så ringe, så nu har jeg lige købt et nyt Panasonic kamera en prof udgave, og det er bare en lækker sag.
Men jeg stod også der som du nu gør, hvad skal jeg vælge af system HDD mini DVD osv, og jeg kom frem til, at HD og harddisk udgave nej tak, det er for nyt, og for dyrt, og slet ikke færdig udviklet, så jeg holdt på den sikre hest og valgte den model der har mini DVD bånd.
Nu læste jeg et sted at der kunne optaget 37 timer på en Harddisk, ( tænk på formatet, det volder dig problemer ved senere redigering ) forestil dig, at du har været på safaritur i Afrika, fået nogle flotte optagelser af et løvebrøl mm. 36 timers optagelse ligger nu på dit kamera,og så sker der det, at det går i stykker, eller på anden vis du mister dit kamera, og dermed ALLE 36 timers optagelse, havde du valgt mini DVD udgaven, så lå dine optagelser trygt og godt derhjemme.
Hvad jeg ville gøre, hvis jeg var i dine bukser, jeg ville købe mig et brugt prof. kamera, de kan fåes for en rimelig penge, og du får et meget bedre billede samt lyd, mange tænker kun på billedkvaliteten, og glemmer lyden, den er lige så vigtig, med et alm. kamera kan du ikke indstille lyden manuelt, det er nødvendigt i mange tilfælde, især hvor der er klere lydkilder.

Held og lykke med det.

Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 26-05-08 06:14

Tak for svaret Sandvad261.
Tak for de mnage henvendelser jeg har fået. Det er svært for mig at sige det ene råd var bedre end det andet, men jeg har valgt sandvad261. Jeg syntes der kom en lidt bedre uddybning med diverse forskellige.
Håber ikke I andre tror jeres mening ikke kunne bruges. Selvfølgelig kunne de det. Jeg ser nærmere på et Sony kamera.