/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Beskytte login-cookies...?
Fra : Ysseven
Vist : 522 gange
100 point
Dato : 22-05-08 09:44

Hej derude...

Findes der ikke en fiffig måde at beskytte sine login-cookies på?

Når jeg sletter temp-filer m.v. skal jeg altid starte forfra med at taste brugernavne m.v. ind - og det må da kunne fikses...!?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-05-08 11:08

Lad vær med at slette Cookies!

Du kan bruge CCleaner den kan hentes her:
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Under install skal du lige lægge mærke til hvad der står, den vil gerne installerer en Toolbar.

Når du har installeret kan du under indstilling vælge de cookies som du vil beholde.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 22-05-08 11:25

Hvad kan/gør den, sammenlignet med SpeedUpMyPC...?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-05-08 11:35

Svaret på dit spørgsmål er I.E. Privacy Cleaner: http://www.unhsolutions.net/IE-Privacy-Keeper/ den rydder midlertidige internet filer og cookies, du kan frede nogle cookies og eller filer efter dit valg, du kan sætte den til at rydde op når du lukker sidste side i browseren eller når du lukker computeren (det varer så lidt længere at lukke) eller bare slette filer når det passer dig, når du bruger andre computer oprydnings programmer, så lad dem springe internet filerne over og benyt I.E. Privacy Cleaner til det, jeg havde misforstået dig, jeg troede cookies bare forsvandt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-05-08 11:37

Aner det ik, kender ik SpeedUpMyPC.

Men CCleaner rydder op i midlertidige filer m.m.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-05-08 11:38

Ccleaner kan rydde op på hele computeren I.E. Privacy Cleaner rydder kun op i browseren, SpeedUp My PC ved jeg ikke ret meget om, bortset fra at den rydder temmelig grundig hos dig

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 22-05-08 11:48

Ligger mine login-koder i privacy files? For dem kan jeg jo også fravælge at få ryddet op i med det program, som så gerne vil være grundig...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-05-08 11:55

Dine logind oplysninger ligger i en "småkage" for eksempel skal sætte hak ud www.kandu.dk cookien for at undlade at slette den

Accepteret svar
Fra : axelbjarne

Modtaget 100 point
Dato : 23-05-08 12:30

Umiddelbart ser det ikke ud til at det kan lade sig gøre, at bevare login cookies, med mindre du benytter og betaler for RoboForm som jeg gør.

http://www.microsoft.com/danmark/lifestyle/articles/getitdone_clarifyingcookies.mspx

RoboForm her:

http://www.roboform.com/

Godkendelse af svar
Fra : Ysseven

Dato : 23-05-08 12:45

Tak for svaret axelbjarne. Og tak for linket...

Det vil jeg så nærlæse og meditere lidt over.