/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
PC meget langsom "database" ??
Fra : import1995
Vist : 579 gange
46 point
Dato : 22-05-08 09:40

Min PC er blevet meget meget langsom, når jeg er på nette er det som med gammel modem, en ven siger det er registreringsdatabasen der skal tømmes m.m., er der nogen der kender til det og et program der kan hjælpe TAK

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-05-08 09:58

ccleaner renser
du skal defragmentere
i det hele taget en storengøring af ccomputeren.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 22-05-08 12:58

Hvor meget ram har du i den...?

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 22-05-08 13:45

den er 3 mdr. gammel og der er mener jeg 2 gb

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-05-08 14:19

Har du kontrolleret din hastighed på nettet?
http://hastighedstest.tdc.dk/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-05-08 14:30

Hvor meget ledig plads er der på C-drevet?
Så en pc forleden med kun 2% freespace,
den var langsom kan jeg love.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 22-05-08 14:39

Hvad med dine drivere - er de opdateret, prøv at lave en gratis scanning for at så syn for sagen...

www.driveragent.com

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 46 point
Dato : 22-05-08 17:45

du skal i hvertfald ikke tømme reg.basen så får du probs

hent ccleaner her http://www.ccleaner.com/ (gratis)

start programmet og fjern flueben i cokies

kør og lad den fjerne hvad den vil ( du skal ikke forandre indstillingerne)

når det er overstået så klikke du på problemer (blå terning) - klikker på scan efter problemer og når det er færdigt så klikke du på udbedre valgte problemer. (lav evt en backup af registreringsbasen først og kør så udbredre valgte problemer)

klik på ok og luk når den er færdig med ovenstående

---

husk for i øvrigt at køre helt almindelig vedligeholdelse jævnligt - diskoprydning - diskdefragmentering og udbedre fejl og mangler ( åben denne computer og højreklik på drev c - og hvad du ellers har - følg så med flue i begge bokse under undersøg nu. (du kan vælge at køre diskdeframenteringen herfra også)

Godkendelse af svar
Fra : import1995

Dato : 23-05-08 08:30

Tak for svaret miritdk. det hjalp meget mvh Bent P

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-05-08 10:22

velbekomme