/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Ændring far video til billede
Fra : Fynboerne
Vist : 859 gange
100 point
Dato : 21-05-08 17:09

Hej.
Jeg har ved en fejl, kommet til at optage små videoklip med mit dikitalkamera. Jeg vil nu gerne, hvis jeg kunne få gjort et billede ud af det. Kan der klippes en lille bid ud til det og hvordan gør jeg?
Jeg får klippene vist i "realPlaier"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-08 17:51

JA

Hvis du har programmer til at redigere film.....

I så fald kan du lave HELE filmen til enkeltbilleder (eller blot det enkelte billede)...

Det svarer lidt til at tage et stillbillede

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-08 17:53

Alternativt kan du "stoppe" filmen og tage et "print screen" - men der mister du kvalitet....

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 21-05-08 19:08

Kan du bruge denne tråd til noget?

http://www.kandu.dk/Tip14832.aspx

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-05-08 19:19

Du kan pause din film også tage et screenshot med Print Scrn/Sys Rq knappen ved siden af F12.
Så åbner du mspaint og vælger rediger og Sæt ind og vupti så har du et billed.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 22-05-08 10:39

Videoredigeringsprogrammer har en "Framegrapper" her kan du gøre enkeltbilleder i videoen til fastbilleder, redigere dem f.eks i Photoshop og printe dem

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 27-05-08 07:58

Tak for svarerne, men jeg har ikke haft held med nogle af forslagene.
Jeg har ikke et redigeringsprogram til video og det med at lægge det over i mspaint, så får jeg ikke et billede som de andre.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 27-05-08 08:06

Så må du anskaffe dig et videoredigeringsprogram - eller som allered foreslået - tage et screenshot af filmen medens den står på pause...

http://www.snapfiles.com/Freeware/gmm/fwvideoedit.html

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 27-05-08 12:44

Til refi.
Det link du kom med, tror jeg godt jeg kan bruge, jeg kan da få min film ind i programmet, så nu skal jeg bare finde ud af, hvordan jeg får klippet et enkelt billede ud.

Godkendelse af svar
Fra : Fynboerne

Dato : 27-05-08 13:08

Tak for svaret refi.

Jeg har siddet og leget med programmet og pludselig var løsningen der. Nu har jeg fået billeder ud af mine videoklip.
Tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-08 14:52

Selv tak....

Godt det lykkedes....