/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word skabelon - lås en textbox
Fra : asb1234
Vist : 2778 gange
20 point
Dato : 21-05-08 13:03

Har i min skabelon lavet noget textboxe som jeg gerne vil låse, så brugere ikke kan flytte selve boxenm men kun redigere indholdet.
Selv om jeg jeg har krydset af i Lock anchor, kan man sagtens flytte på boxen.

Er der nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-05-08 13:47

Kommer det ikke nor du beskytterskabelonen, til "udfyldning af formular"

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-05-08 13:50

nor = når

Accepteret svar
Fra : hvaderikkeibrug

Modtaget 30 point
Dato : 21-05-08 13:53

Jeg ved ikke, hvordan man låser et objekt til siden - der står ikke noget i hjælp-funktionen.
Men kan du ikke snyde lidt:
Placer dine tekstbokse, hvor du vil have dem. Tegn så en stor firkant, der fylder hele siden, læg den "bag ved tekst" og giv den stregfarve "ingen". Gruppér så tekstboksene med denne firkant, og de sidder uhjælpeligt fast på siden.
Selvfølgelig kan dine brugere blot opdele grupperingen, men når der ingen streg er på den store firkant, er det jo ikke sikkert, de opdager fidusen.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-05-08 13:58

Lock anchor
er kun knyttet til Lås anker.

Det betyder at når der indsættes flere linier, flytter objektet med.

vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-05-08 14:01

ved at anvende formular objekter, begrænser du bruger til kun at arbejde der hvor du giver lov.

vælg vis og værktøjslinier formular.

Så kan du sammensætte dit dokument med de felter du ønsker bruger skal rette og tilføje...

Tekst valg, afkrydsning mm.

Når du er færdig beskytter du dokumentet, til med udfyldning af formular.

vh Ben

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-05-08 14:02

Jeg har lige gjort et forsøg i et alm. dokument - Værktøjslinier, Formular, Indsæt Tekstrude (ikke Tekstfelt i Formular).

Så klikkede jeg på hængelåsen, og hele dokumentet er låst, så alt andet skal være lavet før hængelåsen.

Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-05-08 14:07

Nu har jeg så lige lavet et forsøg med Indsæt Tekstrude - og så Tekstfelt i Formular inde i den første rude. Klik på hængelåsen, og man kan skrive i boksen, men ikke flytte den.

Kommentar
Fra : asb1234

Dato : 21-05-08 23:32

Tak for alle svar, det var til stor hjælp.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-05-08 00:41

Så mangler du kun at vælge det svar, du synes, var bedst, så spørgsmålet kan lukkes - ellers risikerer du, at det bliver slettet efter 30 dage. Samtidig kan vi alle søge på det, og få svar på fremtidige bøvl med formularer.

Jeg mener, der står "accepter" i øverste højre hjørne, som du så klikker på. Så kan du derefter se, hvad du skal.

Velkommen på KANDU!

Hanne

Godkendelse af svar
Fra : asb1234

Dato : 22-05-08 08:58

Tak for svaret hvaderikkeibrug.