/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excell
Fra : hanskp
Vist : 617 gange
40 point
Dato : 20-05-08 20:12

Hej.
Jeg har lavet et regneark med nogle kalkulationer. Der er ca. 20 rækker med udregninger.
Jeg vil gerne have at baggrundsfarven i cellerne i resultatkolonnen automatisk skifter til rød hvis tallene bliver negative. Er der nogen der har gode forslag?

mvh.
hanskp

Accepteret svar
Fra : sion

Modtaget 50 point
Dato : 20-05-08 20:22

Brug "Betinget formatering" i menuen Formater.

Det giver vist sig selv, når du åbner menuen. Ellers skriv igen...

Simon

Kommentar
Fra : sion

Dato : 20-05-08 20:24

Det giver måske ikke sig selv, at du skal markere cellerne i resultatkolonnen, før du åbner "Betinget formatering".... Men det skal du altså

På den måde formaterer du cellerne ud fra nogle betingelser, ligesom du på normal vis ville have formateret cellerne.

Simon

Kommentar
Fra : hanskp

Dato : 20-05-08 20:27

Hej igen

Jeg siger mange tak for svaret.

mvh
hanskp

Kommentar
Fra : sion

Dato : 20-05-08 20:30

Selv tak.

Husk at afslutte spørgsmålet ved at acceptere det svar, du kunne bruge.

Simon

Godkendelse af svar
Fra : hanskp

Dato : 02-06-08 13:32

Tak for svaret sion.

mvh. Hans