/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Mexikansk dessert
Fra : MSS
Vist : 1609 gange
100 point
Dato : 20-05-08 08:43

Hej

Jeg søger et god bud på en mexikansk dessert ??

mvh
MSS

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-05-08 08:50
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-05-08 08:51
Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 20-05-08 08:51

Hvad syntes du om denne her

BANAN BURRITOS

Ingredienser 2 personer:

2 stk. pandekager/meltortillas
4 spsk. brun farin
Lidt smør
1/2 dl vand
1 appelsin
2 bananer

Smørret smeltes ved svag varme og tilsættes brun farin, appelsinstrimler
samt fintskårne bananer (evt. chilipulver som ekstra pift).
Der kan evt. også tilsættes limeskiver samt rom efter behag.
Blandingen sauteres hurtigt og fyldes i en pandekage eller meltortilla.

Varmes i ovnen ved 180° i ca. 3-5 min.

Serveres med vanillesauce.

Vanillesauce:
2 æg
0,4 dl mælk
2 spsk. sukker
1 1/2 vanillestang (evt. vanillesukker)

Ingredienserne blandes og koges op under svag varme, mens der piskes hele tiden.
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=3&conference=52&posting=16356

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-05-08 08:55

Nåh ja det ser jo bedre ud med hele teksten fra linket

Ingredienser: 3 chayotes græskar ca. 13 cm. lange og 8-10 cm i diameter
3 æg
1 2/4 dl. sød sherry
1½ tsk. stødt muskat
2½ dl. rosiner
200 g sukker
1 liter smuldret sandkage
1 ¼ dl mandelsnitter smuttede

Flæk chayotes græskarrene (alm. Danske græskar kan anvendes). Læg stykkerne i en gryde og kom så meget vand ved, at de er dækkede. Læg et låg på og lad dem koge ved svag varme ca. 30 minutter (eller til de er møre). Når de er afkølede, fjernes kærnerne og de udhules, så der kun er et ganske tyndt lag kød tilbage i dem.

Mos indmaden i en skål, til den er jævn. Tilsæt de sammenpiskede æg, sherryen og muskat lidt ad gangen. Kom rosiner, sukker og kagekrummer i og pisk det hele sammen. Det skal have samme konsistens som en tyk kartoffelmos. Er den for tynd tilsættes flere kagekrummer.

Fyld græskarskallerne med dejen og strø mandelsnitterne på. Stil dem på en plade og bag dem i ca. 15 minutter ved 170 grader C (svag varme) til fyldet er gyldent ovenpå.

Spis dem lune eller kolde.

Taget ud herfra http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift_land_retter.php?id=17312&rettenhoved=63

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 20-05-08 18:43

Mexicanske vanillesundaes med chokoladesauce og sprøde kaneltortillas:

http://www.opskrifter.dk/Opskrift_1136.45.0.html?g_load_recipie=1&g_alpha=M&g_sort=rating&page=1

Godkendelse af svar
Fra : MSS

Dato : 23-05-08 07:50

Tak for svaret HelleBirgitte.

Lyder rigtig lækkert.

God weekend

MSS

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-05-08 08:01

Tak skal du have - go´ weekend