/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Downlight spots badeværelset
Fra : Hausbaer
Vist : 3019 gange
100 point
Dato : 20-05-08 08:19

Hej

Jeg er nu næsten færdig med mit badeværelse og mangler nu kun lys i form af downlight spots.

Men hvilke skal jeg købe.... 2 af dem skal sidde inde i brusenichen (2,15 loftshøjde & 1,2x1,2m)

Resten skal sidde uden for brusenichen.

Er det en IP44 inde i brusenichen og har i nogle gode links som i kan anbefale jeg kan købe dem ved??

Og for at stoppe alt det er med at jeg ikke selv må installere så er det en elektrikker som kommer og gør det for mig.

Hilsen
Henrik

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-05-08 08:52

Så få dog trikkeren til at rådgive dig

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-05-08 13:02

Tænk dig om nedadrettede spots giver dårlig belysning. Det er et modefænomen.
Det er mest beregnet til at kunne beundre gulvet med.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-05-08 18:25

www.ligro.dk

husk det max må være 12v spot

Kommentar
Fra : nenner1

Dato : 21-05-08 15:34

du har også for lavt til loftet! lovkrav min 230cm

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 23-05-08 09:58

se her http://www.e-pages.dk/nordlux/4/24 (se side 23 og 24)

Dvs at over din bruseniche er der tale om zone 1, og du derfor skal have IP4X (det er jo så som regel IP44) og 12 v (så kunne du jo passende bruge de samme udenfor), og transformatoren skal så være i zone 3.

med hensyn til valg af lamper og forhandler har jeg gode erfaringer med nedenstående netshop. kig evt. på dette link, der er en stribe 12volts IP44 spots der kan smides direkte i isoleringen.....

Vær dog opmærksom på om du gennembryder dampspæren når du montere dem lige over brusenichen.

http://www.elvvs.dk/list_articles.php?adv_search=true&this_catagory=1944&catid=1944&query=ip44&adv_search_grp=this&adv_search_data=all&x=31&y=10, så se dette spørgsmål hvor jeg har kigget på

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 100 point
Dato : 23-05-08 16:48

anders_bak ***spots der kan smides direkte i isoleringen.....
nej nej nej det må du IKKE

http://www.flash-light.dk/data/flashlight.dk/files/standard/Monteringsvejledning221206.pdf

kun model DL 84, 840, 85, 850

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-05-08 16:49
Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 24-05-08 07:00

Hej Allesammen

Tak for alle svarende. Og det er netop DL 84 jeg har købt.

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 24-05-08 07:00

Tak for svaret rotw.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-05-08 04:54

det var så lidt