/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
London fredag -lørdag-søndag
Fra : hovsada
Vist : 590 gange
200 point
Dato : 19-05-08 23:06

Har fået en tur til London med mine voksne drenge+kærester om 14 dage.

Har fået anbefalet at besøge Covent Garden -London Eye-og Themstur til Greenwich !

Modtagelig for andre forslag og geniale/ utrditionelle oplevelser. De unge er sidst i tyverne og jeg
er med på den værste ...(.vi er ikke millionærer)

venter spændt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-05-08 01:00

Besøg Soho, det er et besøg værd. Og besøg Millenium Dom

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-05-08 01:32

Du ved vel at Covent Garden er en opera og et blomstertorv. Torvet dog blevet til en moderne butiksarkade. Ikke skide spændende for unge mennesker.

Men der er mange andre ting i London.

Der er ogå teater og musicals til rimelige priser for sidste øjebliksbiletter. Lester Square er stedet hvor de købes..

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-05-08 08:01

Citat
Besøg Soho, det er et besøg værd. Og besøg Millenium Dom

Gode forslag.Men i skal ikke ha`sarte næser,hvis i vil spise på en af de små kineserrestauranter.
Stærk madlugt.
Nu ved jeg ikke om i er historisk interesseret.Er det tilfældet,vil jeg stærk anbefale RAF Hendon og
Imperial War Museum.(Der kunne jeg bruge en uge).
Og så har man jo ikke været i London,uden at se Madame-tussauds.

V.H.Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-05-08 08:06

Snup en sightseeing tour med bus, sæt jer øverst i en dobbeltdækkerbus, der er guide med i bussen, så i kan få fortalt alt i møder på jeres vej. Bussen kører meget ofte..

Der er mange forslag i dette link

http://www.arteudland.dk/ud/ground_arrangement/cgi-bin/show_ground_arrangements.cgi?combo_id=5&adults=1&dh_dest_id=440002&ga_category=sightseeing&bbcam=adwds&bbkid=DAYSQ+DESTCATQ+LON+SIGHT+sightseeingtur+london&x

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 200 point
Dato : 20-05-08 10:03

Hvis vejret blot er nogenlunde skal i smutte en tur (eftermiddag eller aften) til Camden Marked, hvor der er super fedt at shoppe Bootlegs Cdér, gå på nice pubber, hyggelige udendørs restauranter og opleve lidt flippet stemning....synes jeg altså

http://www.camdenlock.net/

Ziggy99

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 20-05-08 10:36

super ziggy99....du står til points--har du evt mere af samme slags ?

Kommentar
Fra : Ravni

Dato : 20-05-08 15:42

tja - Covert garden er ikke noget særligt - men ta´metroen ud til tidslinie, passer Londons ishoockey hal og sti af ved Grennchwich mean time (sorry min stavning) det er gratis derude, ved havnen kan I se England sidste the ship og I kan alle gratis stå på tidslinie + parken er flot

ellers er der jo Arsenal, Highbury og det nye stadium i det nordlige London

et er sikkert køb underground billetter til alle dagene

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 20-05-08 20:25

3 dage er ikke meget.
Hvis I ikke har specielle interesser i museer, British Museum og Imperial War Museum er blandt mine faroritter, men I skal overveje om det er værd at bruge tiden på køer og indendørsaktiviteter, medmindre det er regnvejr (-og så er der jo altid pubberne) ...og undgå strees...det er jo fridage.

Læg en plan - ikke for stram - overvej at I ikke kan det hele - tag turistfælden London Eye - og en Themsen bådfart og ellers improviser - tag nogle slendreture og oplev byen:

http://www.fellwalk.co.uk/london.htm

eller se de berømte Lp/cd covers live;

http://www.timeout.com/london/music/features/2154/Classic_capital_covers.html

Ziggy99

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 20-05-08 21:05
Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 29-05-08 09:39

vejrudsigten siger regn regn regn ......hvad laver man så om dagen i London ??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-05-08 10:22

Tager regntøj eller paraply i brug....

I skal da ikke lade jer stoppe af regn, i skal ud og opleve noget...

Og så er der da stadig museer og seightseeingbussen, i kan bare sidde nede i stedet for oppe/ude

Kommentar
Fra : Joans

Dato : 29-05-08 10:58

Tre dage er ikke så meget.

1- I skal lave en god plan. London er jo ikke ligesom kbh, hvor man kan tage til forskellige steder på en dag. London er ti gange større end kbh. Det betyder at I skal planlægge alt. Hvis I skal køre er det lidt nærmere, men hvis I skal offentlig transport, så tager det længere tid.

2- lån en turist bog fra bibliotek og find ud af sammen med din familie, hvad er det I gerne vil opleve?

3-Et kort er nødvendigt over London er nødvendigt.

4- I skal være opmærksomme på, at London er temmelig dyrt.. Jeg mener med resturanter og cafer. Jeg synes cafe besøg i Danmark er billigt i forhold til cafe i London og Paris. I london finder du også mange gode indiske resturanter, som er lidt billigere end andre resturanter.

God rejse!

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 29-05-08 18:37

ikke noget jeg ikke selv kan tænke ...gisp !

Godkendelse af svar
Fra : hovsada

Dato : 29-05-08 18:40

Tak for svaret ziggy99.

nok det/dine forslag jeg får mest glæde af --- regnvejr eller ej

nogle har ikke fattet at jeg søgte noget konkret og ikke bare "gode råd" for at slå tiden ihjel. !!